مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در بیرجند عنوان کرد:

برق‌رسانی به 400 روستای کشور

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق روستایی ‌از وجود ۵۷ هزار روستای برق‌دار در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ روستا در سطح کشور برق‌رسانی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس ولی الدین مصلحتی شریبانی در مراسم افتتاح برق رسانی روستای چاه عشایری شماره 4 شهید عباس حسینی اظهار داشت: در حال حاضر 57 هزار روستا در کشور از نعمت برق برخوردار شدند.

وی افزود: در این راستا در سطح کشور روستای بالای 10 خانواری که از نعمت برق برخوردار نباشد وجود ندارد مگر جاهایی که دارای مشکلاتی اعم از عدم اخذ کد روستا و سایر مشکلات باشند.

 مصلحتی از شناسایی 400 روستا در سطح کشور در سال جاری در بحث برق رسانی خبر داد و تصریح کرد: این روستاها به دلیل نداشتن کد روستایی و واقع شدن در مناطقی که معارض داشته و جاده نداشتند در برنامه نبودند که با رفع این موانع در موافقتنامه قرار گرفتند و برق دار می شوند.

وی از برق رسانی این 400 روستا در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر 30 درصد جمعیت در روستاها هستند و رشد جمعیت در روستاها بالا است بنابراین در برخی روستاها و مناطق که رشد جمعیت  به 10 خانوار برسد ما موظف هستیم آنان را برق دار کنیم.

مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق روستایی کشور یادآور شد: همچنین در این راستا اگر جمعیت روستایی زیر 10 خانوار باشند اما زیر شبکه باشند برق رسانی به این روستاها بدون نگاه کردن به بحث اقتصادی و خانوار انجام می شود.

مصلحتی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به 400 روستا در سطح کشور تصریح کرد: در مجموع برای برق رسانی به این 400 روستا  90 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی به برق رسانی روستاهای خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در خراسان جنوبی نیز روستایی که به معنای واقعی بدون برق باشد وجود ندارد مگر روستاهایی که مشکل قانونی دارند و مشکل آنان در حال برطرف شدن است.

مصلحتی با بیان اینکه امسال 9 روستا در خراسان جنوبی در موافقت نامه برق رسانی بوده است افزود: از این تعداد 6 روستا همزمان امروز در حال انجام است که تا چند روز آینده به اتمام می رسد و 3 روستای باقی مانده تا پایان دی ماه برق دار خواهند شد.

مصلحتی با بیان اینکه برخی روستاها از طریق انرژی نو برق رسانی می شوند اظهار داشت: در خراسان جنوبی نیز تاکنون  14 روستا از طریق انرژی نو برق دار شده اند که رقم خوبی در این استان است.

 انتهای پیام/س

روستاها برق دار می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل مولایی
۱۳:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
روستاهای زیر ۱۰خانوار چه باید بکنند تا برقدار شوند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل مولایی
۱۳:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
روستاهای زیر ۱۰خانوار چه باید بکنند تا برقدار شوند