مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبر داد،

برق رسانی به ۲۳ روستای بالای ۱۰ خانوار لرستان تا تابستان سال ۹۷

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از برق رسانی به ۲۳ روستای بالای ۱۰ خانوار لرستان تا تابستان سال ۹۷ خبر داد.

برق رسانی به ۲۳ روستای بالای ۱۰ خانوار لرستان تا تابستان سال ۹۷به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت:سال گذشته جشنی با عنوان برق رسانی به روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در لرستان برگزار شد که در حقیقت منظور از آن برق رسانی به روستا‌هایی بود که در آن زمان دارای کد وزارت کشور بوده و بالای ۱۰ خانوار داشته و علاوه بر آن معارض نداشتند که بر این اساس جشن برق رسانی به روستا‌های با این شرایط برگزار شد.

وی افزود:در آن جشن مطرح کردیم که روستا‌های دارای این شرایط را برق رسانی کرده‌ایم که البته پس از آن با توجه به وام‌های کم بهره‌ای که به روستاییان داده شد شاهد مهاجرت معکوس به برخی روستا‌ها بودیم که بر این اساس برخی روستا‌ها پس از آن بالای ۱۰ خانوار رسیدند که برخی از آن‌ها را نیز برق رسانی کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان داشت:از سال گذشته تا کنون و با توجه به مهاجرت معکوس به برخی روستاها، پس از بررسی‌های صورت گرفته ۲۹ روستا را که دارای شرایط مناسب برای برق رسانی بودند شناسایی کردیم.

وی با بیان اینکه برق رسانی به این روستا‌ها شروع شده است، خاطرنشان کرد:برای برق رسانی به این ۲۹ روستا حدود ۹ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است ضمن اینکه تا کنون حدود ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را شاهد هستیم.

خودنیا ادامه داد:تا کنون برق رسانی به ۶ روستا به پایان رسیده و برق رسانی به ۲۳ روستای دیگر در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد:منابع کشوری برای برق‌رسانی به روستا‌ها در سال جاری ۴۱ و نیم میلیارد تومان بوده که سهم لرستان ۱.۴ میلیارد تومان است که امید می‌رود با استفاده از این منابع و استفاده از منابع داخل استانی و کمک‌های استانداری بتوانیم تا تابستان ۹۷ برق رسانی به این ۲۳ روستا را به پایان برسانیم.

این مسوول تصریح کرد:در مجموع ۹ و نیم میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است که تا کنون توانسته‌ایم ۳.۹ میلیارد تومان آن را تامین کنیم و اگر نقدینگی تامین شود می‌توانیم در موعد مقرر برق رسانی به این روستا‌ها را انجام دهیم.

خودنیا اظهار داشت: با اجرای طرح برق رسانی به این ۲۹ روستای بالای ۱۰ خانوار برخی روستا‌هایی که خانوار کمتری دارند نیز در مسیر این طرح‌ها قرار می‌گیرند و ما نیز تلاش می‌کنیم مسیر را بگونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم به روستا‌های کمتر از ۱۰ خانوار بیشتری برق رسانی داشته باشیم که این برق رسانی‌ها از طریق منابع داخلی شرکت انجام می‌شود.

وی به تعداد روستا‌های بالای ۱۰ خانوار در استان اشاره و عنوان کرد:معیار ما در شمارش و تعداد روستا‌های بدون برق بازدید میدانی است چراکه در آماری که بعضا داده می‌شود برخی خانوار‌های روستایی که فقط برای یک مدت کوتاه در منطقه سکونت دارند نیز به عنوان خانوار ثابت درنظرگرفته می‌شوند و یا برخی افراد به هر دلیلی آمار اشتباه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت:حتی اگر بدهکار هم شویم و به تحت هر شرایطی که شده سعی می‌کنیم برق رسانی به این ۲۳ روستا را تا تابستان ۹۷ و حتی قبل از آن انجام دهیم.

انتهای پیام/پ

 

برق رسانی به مناطق محروم در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.