آموزش سیره علوی؛

کم رنگ شدن آسیب‎های اجتماعی با آموزش سیره علوی به نسل جوان

مدیرکل اموربانوان استانداری لرستان ازنهادینه شدن ارزش‎های معنوی درخانواده‎ها وکم رنگ شدن آسیب های اجتماعی باتمسک به سیره علوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان  با اشاره به برگزاری نهمین دوره همایش ملی سیره علوی که قرار است اسفندماه امسال به میزبانی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شود، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی با بار علمی بالا می‌تواند یکی‌از راهکار‌های انتقال سیره و روش ائمه اطهار به جامعه به‌ویژه به نسل جوان باشد.

وی با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فریضه الهی مورد تأکید ائمه اطهار (ع) به‌ویژه حضرت علی (ع) است، عنوان کرد: با ترویج فرهنگ سیره علوی در جامعه و نهادینه کردن آن به‌عنوان ارزش و هنجار‌ها در بین جوانان می‎توان از بسیاری آسیب‎های اجتماعی جلوگیری کرد مخصوصاً آسیب‎هایی که جدیداً گریبان‎گیر اکثر خانواده‎ها شده، نظیر طلاق، هزینه‎های سنگین ازدواج و چشم و هم‌چشمی‎هایی که باعث شده خانواده‎ها متحمل هزینه‎های سنگین شوند.

سلاحورزی اشاره به این‌که کارگزاران در حکومت اسلامی به‌عنوان قشری تصمیم‌گیرنده و تصمیم‎گذار تاثیر بسزایی در تصویب قوانین دارند که می‎تواند به ترویج سیره علوی در جامعه کمک کنند، اظهار کرد: در نظر گرفتن هزینه‎هایی جهت آموزش سیره علوی در میان نسل جوانان به‌ویژه آموزش عالی و آموزش و و پرورش می‎تواند راهکار‌های خوب و مثبتی ارائه دهد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر در سیره امام علی (ع) به‌عنوان یک فریضه الهی و مورد تأکید ائمه اطهار (ع) است، تأکید کرد: اجرای این مهم در جامعه باعث می‎شود بسیاری از منکرات در جامعه رفع و با افزایش معروفات بسیاری از معضلات و ناهنجاری‎ها مستور می‎شود و نسل جوان به این معضلات کشیده نخواهد شد.

سلاحورزی با اشاره به این‌که کارگزاران در حکومت اسلامی به‌عنوان قشری تصمیم گیرنده و تصمیم‎گذار تاثیر بسزایی در تصویب قوانین دارند که می‎تواند به ترویج سیره علوی در جامعه کمک کنند، اظهار کرد: در نظر گرفتن هزینه‎هایی جهت آموزش سیره علوی در میان نسل جوانان به‌ویژه آموزش عالی و آموزش و و پرورش می‎تواند راهکار‌های خوب و مثبتی ارائه دهد.

انتهای پیام/م

آموزش سیره علوی به نسل جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.