قبطی‌های مصر تحت تدابیر امنیتی سالروز تولد عیسی مسیح را جشن گرفتند

قبطی‌های مصر روز شنبه سالروز تولد عیسی مسیح طبق تقویم کلیسای ارتدوکس را در یک کلیسای جدید تحت تدابیر شدید امنیتی جشن گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره؛ قبطی‌های مصر روز شنبه سالروز تولد عیسی مسیح طبق تقویم کلیسای ارتدوکس را در یک کلیسای جدید تحت تدابیر شدید امنیتی جشن گرفتند. یک سال پیش چندین حمله تروریستی علیه قبطی‌های مصر انجام شد.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در یک سخنرانی کوتاه سال نو میلادی را به مسیحیان مصر تبریک گفت و اطمینان داد که دولت بر تروریست‌ها غلبه خواهد کرد. پلیس، راه‌های منتهی به محل برگزاری مراسم را مسدود کرده بود.

گفتنی است که به دنبال حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ که در آن بیش از ۱۰۰ مسیحی جان خود را از دست دادند، تدابیر امنیتی در آستانه ستال نو میلادی در کلیسا‌های مصر تشدید شده است.

در آخرین حمله تروریستی در هفته گذشته، ۹ نفر در تیراندازی تروریست‌های داعش در کلیسایی در جنوب قاهره کشته شدند. مسیحیان قبطی در مصر ۱۰ درصد جمعیت ۹۶ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند و در سراسر کشور پراکنده هستند. قبطی‌ها حضور کمرنگی در دولت دارند.

انتهای پیام/

جشن تولد حضرت مسیح در کلیسای قبطی‌های مصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار