بهره برداری از کشتارگاه دام سبک و سنگین در کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: کشتارگاه دام سبک و سنگین در کرمان در آینده ای نزدیکی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در بازدیدی که از کشتارگاه در حال احداث دام سبک و سنگین انجام گرفت مشخص گردید این واحد با پیشرفت فیزیکی 80 در صد و با ایجاد اشتغالزایی بسیار بالا یکی از طرح های ضروری و کم نظیر در استان می باشد که در شش ماه آینده افتتاح می شود.


وی افزود: مجوز تاسیس این کشتارگاه شامل کشتار،پاک کردن ،عمل آوری و بسته بندی گوشت انواع دام سبک و سنگین ،عمل آوری ،تولیدات جانبی غیر خوراکی کشتارگاهی ،بسته بندی گوشت شتر مرغ و چربی صنعتی حاصل از کشتار دام ،جدا سازی ،تولید روغن و چربیهای خوراکی به ظرفیت کلی 62798 تن در سال از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان است.


وی افزود: در این واحد، میدان عرضه دام،مخازن ذخیره آب بهداشتی،سالن رمپ انتقال دام،آغل انتظار،سالن کشتار،سردخانه نگهداری و میکروبی ،سالن بسته بندی گوشت،سالن نمک زنی پوست،سالن فرآوری کله و پاچه ،سالن تمیز کردن روده و جگرو سردخانه نگهداری احشاءداخلی،اتاق خونگیری،سالن تولید چرم و مهمانسرا احداث می شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: این طرح در سال 91 از محل اعتبار صندوق توسعه ملی 0جهت دریافت 180میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی گردید که 170میلیارد ریال آن تائید و تاکنون 130میلیارد ریال آن جذب گردیده است.


وی خاطر نشان کرد:جهت تکمیل این واحد مبلغ 50میلیارد ریال سرمایه ثابت و سه میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش (جمعا"هشتاد میلیارد ریال) از محل اعتبارات توسعه اشتغال روستایی و عشایری توسط این مدیریت پیشنهاد داده شده است و در صورت تائید و جذب ،این واحد تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.


گفتنی است : اشتغال پیش بینی شده این واحد در نوبت اول 200نفر می باشدکه با توجه به اشتغال زایی بالای واحد و همچنین عدم وجود مجموعه مشابه در استان اجرای این طرح دارای اهمیت خاصی برای استان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اشتغالزایی برای 200نفر در کشتارگاه جدید کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار