استان اردبیل به جمهوری آذربایجان گاومیش صادر می‌کند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به زودی با حضور هیات تجاری جمهوری آذربایجان و توافق بدست آمده، صادرات گاومیش از استان به این کشور همسایه آغاز می‌شود.

استان اردبیل به جمهوری آذربایجان گاومیش صادر می‌کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بهلول تکلوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید هیات کارشناسی جمهوری آذربایجان از مرکز اصلاح نژاد دام کشور در اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: هدف هیات بازدید کننده بررسی وضعیت گاومیش در استان اردبیل و قرابت و نزدیکی ژنتیکی که گاومیش نژاد اردبیلی با کشور آذربایجان دارد، است.

وی تعداد گاومیش‌های استان اردبیل را ۳۳ هزار راس ذکر کرد که رتبه سوم کشوری را بعد از استان آذربایجان شرقی و خوزستان دارد.

وی گفت: عملیات اصلاح نژاد گاومیش از سه سال پیش در استان شروع شده است.

وی اظهار کرد: هدف هیات اعزامی از جمهوری آذربایجان خرید گاومیش‌های بومی بوده و به دنبال خرید گاومیش‌های اصلاح نژاد شده نیستند.

تکلوی افزود: بر اساس بازدید‌هایی که این هیات کارشناسی از چند روستای استان اردبیل داشتند آن‌ها از وضعیت گاومیش‌های بومی ابراز رضایت داشته و پس از بازگشت به کشورشان اقدام لازم را برای خرید گاومیش‌های بومی از استان و عقد قرارداد انجام می‌دهند.

بیش از پنج میلیون واحد دامی در استان ظرفیت‌های دامی استان را تشکیل می‌دهد که ۲ میلیون واحد آن سبک، سه میلیون واحد دامی سنگین رقم تولیدات گوشت قرمز را به میزان ۳۴ هزار تن، گوشت سفید ۳۸ هزار تن، شیر خام ۲۶۴ هزار تن، عسل ۶ هزار تن، تخم مرغ هشت هزار تن در استان رسانده است.

 

انتهای پیام/پ

صادرات گاومیش از اردبیل به جمهوری آذربایجان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.