اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبرای اعزام به مناطق زلزله زده

۳۵۰ نفر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اعزام به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کرده اند.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبرای اعزام به مناطق زلزله زدهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر محمد رضا جویا رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : با فراخوان معاونت بهداشتی دانشگاه از مجموع ۱۹ شهرستان تحت پوشش دانشگاه و هفت دانشگاه و دانشکده قطب (بجنورد، بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد، اسفراین و نیشابور) ۳۵۰ نفر برای حضور در مناطق بحران زده اعلام آمادگی کرده اند.


وی افزود: با توجه به نیاز کرمانشاه در خصوص وجود ۱۴ گروه چهار نفره بهداشتی از هر دانشگاه برای حضور در این مناطق از میان این ۳۵۰ نفر داوطلب؛ ۷۰ نفر در قالب ۱۴ گروه چهار نفره شامل پزشک، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و ماما و ۱۲ نفر پشتیبان به این مناطق اعزام می‌شوند.
جویا ادامه داد: این گروه‌های چهار گانه اعزامی با همراه داشتن وسایل فنی و شخصی مورد نظر، همراه با گروه درمانی دانشگاه در این مناطق حضور خواهند یافت.


رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون گروه‌های خطر مانند نوزادان، مادران باردار و سالمندان، نمونه برداری از محیط‌های غذایی، منابع آب، نظارت بر دفع آب وبهداشت باروری، سلامت نوزادان، مادران باردار و مادران شیرده از خدماتی است که گروه‌های مختلف اعزامی به این مناطق آن را اجرا و پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام//ف. م

 

اعزام نیرو دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.