مدیر گروه قرآن و عترت اداره ارشاد فارس خبر داد؛

برگزاری هفته قرآن و عترت در فارس

هفته قرآن و عترت همراه با محفل انس با قرآن کریم در راهور فارس برگزار می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مهدی احمدی مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در فارس گفت: این برنامه از ۲۳ تا ۲۸ دی ماه امسال در راهور فارس برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این هفته چند دوره همایش سبک زندگی با محوریت قرآن و عترت و برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی در شهرستان جهرم با اهداء ۳ هزار جلد قرآن کریم به مراکز فرهنگی از جمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت است.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ۶۸۱ نفر ۱۸۱ اثر برای جشنواره قرآنی ارسال کرده اند، افزود: در بخش هنر‌های تجسمی ۱۴۳ اثر، هنر‌های نمایشی ۳۴ اثر داستان و فیلنامه ۶۸ اثر، رسانه ۲۵ اثر، صنایع دستی ۴۳ اثر، در بخش جشنواره ۲۵۰ اثر شعر، فیلم و عکس ۵۹ اثر، پایان نامه ۳۵ اثر و آوا‌های دینی ۲۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی ادامه داد:در مراسم اختتامیه از ۵ پیشکسوت قرآنی و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف در شهرستان نی ریز تجلیل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه ۳ و ۴ بهمن ماه نشست کشوری شورای توسعه قرآنی به مدت ۲ برگزار می‌شود، اضافه کرد: نمایشگاه استانی نماز و بصیرت در شیراز و ۵ شهرستان دیگر از ۲۸ بهمن و تا یک دماه امسال برگزار می‌شود.


مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۸۲ نفر ثبت نام کرده اند که ۵۸۱ نفر آن مرد است، و بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از استهبان، لارستان، شیراز، داراب و نی ریز بوده اند که ۲ هزار و ۳۹۴ نفر قرآن آموز موسسات، یک هزار و ۶۴۳ نفر و ۲۱۸ نفر از کانون‌های مساجد، و مابقی از پایگاه ها، مراکز اصلاح تربیت و مراکز نظامی و انتظامی شرکت کرده اند.


احمدی گفت: این دوره از مسابقات در ۴ گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) حفظ قرآن کریم، و انس با قرآن کریم در ۲۶ رشته به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود، و در رشته سوره‌های واقعه و ملک با ۸۱۰ نفر بیشترین ثبت نام را داشته اند که بعد از آن تعداد ثبت نام کنندگان در رشته حفظ جزء ۳۰ و ۱۰ و جزء اول قرآن کریم بیشترین ثبت نامی را داشته و علاقمندان می‌توانند تا ۳۰ دی ماه با مراجعه به سایت https://www.quranedu.ir ثبت نام کنند.


وی تصریح کرد: جشنواره ملی نمایشی هنر‌های ملی آیات نیز در ۳ رشته صحنه ای، عروسکی و خیابانی بیش از ۷۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که علاقمندان می‌توانند تا پایان بهمن ماه امسال از طریق سایت http://www.ayatfars.com ثبت نام کنند.

گفتنی است، این جشنواره اردیبهشت ۹۷ برگزار می‌شود.
انتهای پیام /ت

برپایی هفته قرآن و عترت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار