مدیران کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی محرومیت‌ها و مشکلات مردم باشند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق و میزان منابع پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیران پاسخگوی محرومیت‌ها و مشکلات مردم باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  علی محمد احمدی اظهار داشت: با حضور برخی از اعضای شورای اداری و مسئولان شهرستانی سفری به منطقه محروم زیلایی با هدف بررسی میدانی مشکلات داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به انتشار کلیپی در فضای مجازی از رنج و محرومیت‌های دختران منطقه زیلایی و به دستور رئیس جمهور نشستی با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور پیرامون مشکلات این منطقه برگزار شد.

احمدی با بیان اینکه این منطقه محرومیت‌های خاص خود را دارد، افزود: مصوباتی در خصوص رفع مشکلات این منطقه به تصویب رسیده و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 50 درصد اعتبارات برای حل مشکلات منطقه محروم زیلایی را تقبل کرده و مابقی اعتبارات لازم در این خصوص از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص شش هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات کم بهره توسط دولت برای توسعه اشتغال روستایی کشور، عنوان کرد: با محوریت چهار بانک نیز شش هزار میلیارد تومان تامین می‌شود و اعتبارات استان از این محل نیز مناسب است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اهمیت جاده زیلایی ماننده پل سوم بشار است و راه و شهرسازی موظف است نسبت به بهسازی آسفالت مسیر 50 کیلومتری این دهستان اقدام کند.

احمدی خواستار افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان این مناطق به ویژه دختران جامعه روستایی شد و گفت: انتظار می‌رود آموزش و پرورش استان کوشا باشد و باتوجه به پراکنده بودن روستا‌ها می‌طلبد این نهاد آموزشی نسبت به شناسایی افراد واجب التعلیم اقدام کند.

وی افزود: منطقه محروم زیلایی از توابع بخش مارگون بویراحمد به یک تیم پزشک خانواده در حوزه‌های مختلف نیاز دارد و در این زمینه باید جامعه 11 هزارنفری دهستان مورد توجه قرار گیرد.

احمدی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه زیلایی، گفت: با مرغداری و کارخانه مارگون مشکل ما حل نمی‌شود و باید در راستای اشتغال جوانان از ظرفیت‌های این مناطق استفاده کرد.

انتهای پیام/غ

افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان زیلایی

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.