امام جمعه بافق:

انقلاب، پیشرفت کشور در همه‌ی زمینه‌ها را به دنبال داشته است

امام‌جمعه بافق گفت: اوضاع کشور قبل از انقلاب ازنظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وضعیت مطلوبی نداشت اما امروز خوشبختانه در همه زمین‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ خطیب نماز جمعه بافق در خطبه دوم نماز این هفته با اشاره به ۷ بهمن‌ماه سالروز تجمع علما و روحانیون در دانشگاه تهران گفت: دولت بختیار قصد داشت با بستن فرودگاه مانع از ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور شود، ولی علما و روحانیون سراسر کشور با تجمع در دانشگاه تهران و مردم نیز در اطراف دانشگاه با امام بیعت و این نقشه شوم را خنثی کردند.

وی در ادامه افزود: با ورود امام در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ توانست بعد از روز رهبری دقیق و اندیشمندانه انقلاب را در ۲۲ بهمن به پیروزی برساند.

امام‌جمعه بافق اظهار داشت: باید سه نکته را در نظر بگیریم، قبل از انقلاب کجا بودیم و امروز کجا هستیم. اوضاع کشور قبل از انقلاب ازنظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وضعیت مطلوبی نداشت اما امروز خوشبختانه در همه زمین‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

سلیمانی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۶۰ هزار آمریکایی در ایران کار می‌کردند و کمترین حقوق آن‌ها ۳۰ هزار تومان که یک پول کلانی است بود و آمریکا مسیر‌ها را برای کشور ما ترسیم می‌کرد.

خطیب جمعه بافق به اوضاع اقتصادی کشور بعد از انقلاب اشاره و بیان داشت: وضع اقتصادی امروز با قبل از انقلاب خیلی بهتر شده، ازنظر امنیتی نیز همه اختیارات در دست خود ایران است و بهترین وضع را در منطقه داریم هرچند در کنار آن‌هم مشکلاتی است.

حجت‌الاسلام سلیمانی تصریح کرد: ما باید متکی به خدا باشیم آنچه امروز در اختیارداریم به برکت ارتباطی است که خوبان باخدا دارند. اگر ارتباط اللهی باشد همه مشکلات برطرف می‌شود.

امام‌جمعه بافق به حفظ انسجام کشور نیز اشاره کرد و افزود: ما باید انسجام خود را حفظ کنیم، رسانه‌های بیگانه و برخی از سایت‌ها حرکاتی را انجام می‌دهند که می‌خواهند آرامش جامعه را هم و اتحاد و یگانگی و وحدت کشور ما را خدشه‌دار کنند، اما وحدت، انسجام و آرامش می‌تواند کشور را حفظ کند.

وی افزود: اگر اختلافی بین سران قوا بیفتد وحدت ملی خدشه‌دار می‌شود و دشمن از ین موقعیت استفاده می‌کند دشمن، دشمن است و دست از ملت ایران بر نخواهد داشت و ما باید مراقب باشیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی به برنامه‌های استکبار جهانی علیه ایران نیز اشاره و تصریح کرد: استکبار جهانی سه عامل و برنامه دارد که یکی از آن‌ها عامل مالی است یعنی اینکه از این طریق جامعه را مخدوش کند. در طول تاریخ نیز این برنامه بوده و خواهد بود، الآن بعضی از افراد فقط دیدگاه آن‌ها مادی است غیر از پول چیزی دیگری را نمی‌شناسند با پول حاضرند کشور، عزت و نظام کشور اسلامی را متزلزل کنند.

وی عامل دوم را عامل نظامی دانست و گفت: ناوی را در خلیج‌فارس مستقر می‌کنند تا باعث ترس و دلهره در بین مردم کشور و کشور‌های منطقه شوند، اما مردم ایران مردمی دلیر، شجاع و نترس هستند و از آن‌ها باکی ندارند.

عامل سوم نیز تبلیغات است، تبلیغات استکبار جهانی علیه ایران در سایت‌ها، رسانه و ماهواره‌ها زیاد است و از این طریق قصد دارد با طرح مسائلی باور‌های اسلامی را زیر پا بگذارد و مردم را نسبت به دین و نظام بدبین کند.

برگزاری رزمایش زمینی، هوایی و دریایی ارتش و کمک به زلزله‌زدگان کوهبنان ازجمله مواردی بود که امام‌جمعه بافق در خطبه دوم به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه شهرستان بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار