نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

کاهش مالیات حقوق‌های زیر پنج میلیون/ فاصله حقوقی کارکنان دولت باید کم شود

حاج بابایی گفت: فاصله حقوقی کارکنان دولت باید کاهش پیدا کند و در وضعیت حقوقی پرستاران و فرهنگیان تغییری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش و نماینده مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جشن روز پرستار، اظهار کرد: مجلس از سال ۷۶ به 2 گروه نگاه ویژه‌ای داشته، که پرستاری یکی از این گروه است.
 
وی بیان کرد: قانون خدمات کشوری به مجلس بازگردانده شده ولی تلاش زیادی در بحث قانون تعرفه گذاری انجام شده است که در همین راستا با کمیسیون بهداشت جلساتی برگزار شد.
 
حاجی بابایی افزود: وزیر بهداشت جلسات زیادی را برای اصلاح طرح تحول در برنامه ششم توسعه با نمایندگان داشته است که توازن و تعادل بین کارکنان بهداشت یکی از موضوعات مورد بحث همین جلسات بوده است. اگر نیروی انسانی در اجرای طرح‌های موجود در وزارت بهداشت  همکاری نکند موفقیت امکان پذیر نیست.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروی انسانی سرمایه بزرگی است و در برنامه ششم در بحث نیروی انسانی و حقوق قانونی در نظر گرفته شده است.

افزایش قدرت مانور دولت در حقوق کارکنان

وی افزود: در بحث حقوق کارکنان دولت حداقل حقوق برای سال ۹۷ یک میلیون ۱۶۰ هزار است و امسال 10  تا بیست درصد قدرت مانور دولت در حقوق ها افزایش پیدا کرده است تا یک تعادلی بین حقوق ها صورت بگیرد.
 
وزیر سابق آموزش و پرورش   تاکید کرد: مالیات حقوق‌های زیر پنج میلیون کاهش پیدا می‌کند، باید مدیریت خود را اصلاح کنیم و نوع نگاه به تخت های بیمارستانی که پرستاران نقشی پررنگ در کنترل آنها دارند،  تغییر کند.
 
حاج بابایی با اشاره به اینکه فاصله حقوقی بین افرادی که در دولت کار می‌کنند باید کاهش پیدا کند، گفت: 2 گروه پرستار و فرهنگیان باید وضعیت حقوقی شان تغییر پیدا کند و من شخصا پیگیری این مسئله در مجلس هستم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.