خانه بهارمشهد ، طرحی برای میزبانی محلات از بهار

طرح خانه‌ی بهار در سال جاری به گونه ای برنامه ریزی شد که افزون بر هنرمندان که در معابر و فضاهای اصلی نقش آفرینی دارند، مردم نیز در سطح محلات شهر برای میزبانی بهار نقش آفرینی کنند.

خانه بهارمشهد ، طرحی برای میزبانی محلات از بهار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هادی بختیاری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اجرای رویداد خانه بهار که فعالیتی است در امتداد سنت های ما ایرانیان در استقبال از بهار و طی سالیان اخیر در مشهد برگزار می شده، هدف ارتقای نقش آفرینی مردم در این رویداد است.

بختیاری افزود : تلاش داریم انجام فعالیت هایی که موجب افزایش مشارکت شهروندان در تصمیمات شهری می شود، را توسعه دهیم ، لذا در گام اول با اجرای محدود این طرح درصدهستیم به الگویی برای نحوه مشارکت مردم در تصمیم گیری برای کارهایی که مدیریت شهری می خواهد انجام دهد، دست یابیم.

وی در ادامه گفت : پویش مردمی خانه بهار در پی آن است که بستری فراهم آورد تا شهروندان و ساکنان محلات در فرایند زیباسازی محله‌ی خود مشارکت کنند ، هم مدیران شهر باید بیاموزند بدون لحاظ کردن خواست مردم تصمیمی برای آنان نگیرند و هم مردم باید فعالانه با مدیریت شهری برای تصمیم و اقدام بهتر تعامل برقرار کنند و بی تفاوت نباشند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت : توسعه پویش مردمی خانه بهار می‌تواند بسترساز فرایند طراحی مشارکتی و همکارانه محلات مشهد شود و گامی هرچند کوچک در راستای جلب اعتماد شهروندان نسبت به مدیریت شهری بردارد.

بختیاری افزود : در راستای تحقق اهداف بخش مردمی خانه‌ی بهار از همکاری تشکلهای دانشجویی و غیردولتی بهره برده ایم .


انتهای پیام // ف.ح
 
 


نقش آفرینی مردم در سطح محلات شهرمشهد برای میزبانی بهار

برچسب ها: شهرداری ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار