تردد بیش از 2هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از تردد بیش از 2هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده که در بخش خصوصی و تحت نظارت این سازمان فعال هستند خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی اصغر نیشابوری گفت: در حال حاضر بالغ بر 2هزار و 500 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده با عمر 25سال در شهر تردد می‌کنند.

وی افزود: این اتوبوس‌های فرسوده تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی به صورت دربستی در شهر فعال هستند که باید از رده خارج شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از این اتوبوس‌ها در شهر فعال هستند که باید برای ممنوعیت تردد و نقل و انتقال آنها ضوابطی وجود دارد تا شاهد از رده خارج شدن آن باشیم.

نیشابوری گفت: در قانون هوای پاک که مرداد امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید عنوان شده نباید برای اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فرسوده فارغ از سن آن‌ها، گواهی معاینه فنی و بیمه‌نامه شخص ثالث صادر شود اما این قانون متاسفانه اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به برخورد با اتوبوس‌های فرسوده و دودزا در مشهد افزود: با توجه به تعداد بالای اتوبوس‌های فرسوده در مشهد طبق هماهنگی با مدیریت محیط زیست شهری شهرداری مشهد گشت خودرویی به منظور پایش وضعیت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: این گشت پایش آلودگی را برای تمام اتوبوس‌های خصوصی و سازمانی و همچنین ناوگان دربستی که حتی گواهی معاینه فنی داشته باشند، انجام می‌دهد و در صورت آلوده بودن اتوبوس باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام// م.م

اهمیت از رده خارج شدن اتوبوس های فرسوده اتوبوسرانی  در کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار