انصاری در موافقت با کلیات بودجه 97:

در بودجه ۹۷ توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده است

نماینده مردم داراب گفت: در بودجه امسال توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده و دو اتفاق مهم در این بودجه افتاده است.

شرکتهای دولتی و شبه دولتی به یک حیاط خلوت برای یک عده خاص تبدیل شده است به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا انصاری نماینده مردم داراب در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی امروز (یکشنبه، 8 بهمن) با بیان اینکه اصلی‌ترین مفروضات بودجه یعنی نرخ تسعیر ارز، قیمت نفت و صادرات متناسب با واقعیت‌های اقتصادی است، گفت: منابع مالی پیشنهادی به نظر منطقی است و متناسب با آن، مصارف نیز در بودجه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم داراب اظهار کرد: استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها و در قالب تبصره 19 بودجه یکی از نقاط قوت این بودجه است.

وی ادامه داد: افزایش انضباط بودجه در قالب بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، که در تبصره 20 بودجه آمده یکی دیگر از نقاط قوت بودجه است.

نماینده مردم داراب تصریح کرد: در بودجه توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده و دو اتفاق مهم در این بودجه افتاده است. اول اینکه بیمه سلامت را به حذف هم‌پوشانی بیمه‌ها مکلف کردیم و انتظار می‌رود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های سلامت صرفه‌جویی شود.

وی تصریح کرد: نکته بعدی تصویب  ۷۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی در قالب اسناد خزانه برای کاهش بدهی‌های سلامت تصویب شده است.

نماینده مردم داراب با اشاره به اینکه ما حدودا تا پایان سال، 9000 میلیارد تومان بدهی در حوزه سلامت داریم، اظهار کرد: به عنوان یکی از مدافعان این مصوبه می‌گویم اگر دولت و متولیان بخش سلامت نتوانند هزینه‌ها را کاهش دهند بعید است در سال‌های بعد چنین اوراق و اسنادی برای بخش سلامت در نظر بگیریم.

انصاری گفت: افزایش نظارت دیوان محاسبات بر نهادهای عمومی غیردولتی  نیز از دیگر نقاط قوت بودجه 97 است.

نماینده مردم داراب با اشاره به اینکه این بودجه نقاط ضعف هم دارد که به مهمترین آن اشاره می کنم، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که ما به راحتی از آن می‌گذریم بودجه شرکت‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه درآمد شرکت‌های دولتی در لایحه پیشنهادی دولت 622 هزار میلیارد تومان بود، گفت: بررسی هایی که در تیم های کارشناسی انجام شده نشان می دهد دارایی شرکت های دولتی که حدود 75 درصد ثروت این کشور است حدودا هزار میلیارد دلار است.

انصاری اضافه کرد: با توجه به نرخ تورم و اوضاع اقتصادی کشور اگر این دارایی ها بازدهی داشته باشند حدود 100 میلیارد دلار در بودجه داشته باشیم.

نماینده مردم داراب گفت: چه معنی دارد شرکت خودروسازی که در سال 83  هشتصد میلیارد تومان سودش بوده امروز منفی شده است.

وی گفت: اگر شاخص سود را برای ارزیابی عملکرد شرکت های دولتی قرار دهیم شک نکنید درآمد هنگفتی برای خلق ثروت و محرومیت زدایی داریم.

انصاری تاکید کرد: شرکت های دولتی و شبه دولتی به یک حیاط خلوت برای یک عده خاص تبدیل شده و اگر در شرایط اقتصادی امروز به فکر اقتصاد و محرومین هستیم یکی از منابع خلق ثروت همین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار