ولایتمداری و سختکوشی مردم شهربابک در جریان انقلاب

جشن بهار انقلاب با حضور مسئولان شهربابک در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام انصاری امام جمعه شهربابک با اشاره به اینکه مردم شهربابک در انقلاب سهم مهمی داشتند گفت : مردم از همه روستاها و محلات اطراف با هر وسیله ای خود را به راهپیمایی ها میرساندند.

وی افزود : برپایی نماز جمعه ای باشکوه در آن زمان نشان از معنویت ،شجاعت ، سختکوشی و ولایتمداری مردم شهربابک دارد.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه خداوند فرموده است دو نوع معدن داریم نخست معادنی طبیعی و دوم معانی که گنجینه ها و معارفی از عقول مردم هستند یادآور شد : معادن مس و فیروزه باعث مباهات ماست اما ارزشمندتر از آن معادن انسانی شهربابک است.

وی با تأکید بر اینکه موفقیت های علمی فرزندان شهربابک در کنکور باعث افتخار ماست اظهار کرد : شهربابک در زمینه ی مذهبی نیز شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و همچنین نمازهای جمعه ی باشکوه شهربابک یکی از نمادهای دینی این شهرستان است.

 

علیرضا اسدی فرماندار شهربابک با اشاره به اینکه شهربابک در شمال غربی استان کرمان واقع است و مردمی خونگرم ، مهمان نواز و هنرمند دارد گفت : نیروی جوان شهربابک نیرویی متعهد و متخصص است و 650 پزشک متخصص و هزاران مهندس و مدیر از شهربابک در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در شهربابک صددرصد کارهای زیر بنایی انجام شده است که به طور مثال میتوان از صددرصد آب و برق رسانی و 80 درصد گازرسانی به روستاها نام برد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و دغدغه ی همه مردم ماست یادآور شد : در استان کرمان مهندس رزم حسینی بنیانگذار مثلث توسعه بوده و در همین راستا در شهربابک به همت امام جمعه ، نماینده و فرماندار اقدامات خوبی در قالب مثلث توسعه انجام شده است و با توجه به استعدادها و ظرفیت های شهرستان راه اندازی پروژه هایی توسط خود جوانان برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی در دستور کار است.

اسدی ادامه داد : ما در بخش گردشگری جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی داریم که برای جذب سرمایه گذار و گردشگر در این زمینه ساخت هتل را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری عمارت موسی خانی و غار ایوب دهج را به بخش خصوصی خواهیم داشت تأکید کرد : شهربابک صنایع دستی خیلی خوبی از جمله قالی دست بافت با نقشه ذهنی ، نمدمالی و کارگاه فیروزه و... را دارد.

فرماندار شهربابک به دلیل کمبود آب از جایگزینی محصولات کشاورزی مثل کشت زعفران ، گیاهان دارویی ، زرشک و زیره و گیلاس که نیاز به آب کمی دارند خبر داد و افزود : خشکبار شهربابک مثل گردو ، بادام و توت خشک از مرغوبترین خشکبار هستند

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به استعدادهای خیلی خوبی که در شهربابک وجود دارد بتوانیم اشتغال پایدار را داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار