تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد تا نکا

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد از تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد تا نکا در سال آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیاوش رضوانی مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد با اشاره به اینکه تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری از بندر امیرآباد به کمربندی نکا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مرحله نخست ۱۲ کیلومتری این طرح ۱۶ میلیارد تومان بود که پارسال عملیاتی شد.

وی افزود: بر اساس پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت هشت کیلومتر باقی مانده از جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد-نکا طی سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد گفت: طبق تفاهم و تقسیم کار صورت گرفته جاده سازی راه، خط کشی‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی بر عهده سازمان بنادر است و سایر موضوعات نظیر زیرگذر، روگذر و پل‌های ارتباطی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز شرکت راه آهن است.

رضوانی افزود: توجه به مقوله ساخت جاده به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بر اساس تاکید رییس جمهوری و نیز وزیر راه و شهرسازی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است تا از این طریق شاهد کاهش بار ترافیکی، تصادفات و سهولت تردد باشیم.

وی گفت: واردات کالا ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد با بیان اینکه در این مدت میزان صادرات ۳۵۰ هزار تن بود، افزود: محصولات مصالح ساختمانی و مرکبات بیشترین سهم صادرات را داشتند.

رضوانی گفت:در بندر نکا حدود ۳۶۰ هزار تن کالای سوآپ که عموما فرآورده‌های نفتی است از کشور روسیه و ترکمنستان به سایر بخش‌های کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد طی ۱۰ ماه امسال اعم از واردات، صادرات و ترانزیت بوده است.

انتهای پیام/آ

جاده امیرآباد تا نکا تکمیل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار