ریابکوف: در لحظات دشوار و طاقت فرسای اجرای برجام قرار داریم

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: برجام را در جایگاهی قرار داده اند که گویی به نفع منافع دست کم یک کشور مشارکت کننده در این توافق نیست.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در دوران مذاکرات هسته ای روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و همتای ایرانی خود، بر حمایت مسکو از دستاورد مذاکرات هسته ای تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: به برجام از جانب برخی حمله شده است؛ فکر کنم منصفانه باشد که بگوئیم ما در یکی از لحظات دشوار و طاقت فرسای اجرای برجام قرار داریم.

ریابکوف بیان کرد: برجام را در جایگاهی قرار داده اند که گویی به نفع منافع دست کم یک کشور مشارکت کننده در این توافق نیست. این کشور برای دیگران ضرب الاجلی تعیین کرده که یا توافق را تغییر دهند یا به قول خودشان با پیامدهای آن مواجه شوند. ما با این رویکرد و ذهنیت که آن کشور آن را به صورت گسترده در عرصه های جهانی به کار بسته مخالفت کرده ایم.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به طور مشخص ما با قاطعیت در کنار و همراه دوستان ایرانیمان هستیم تا بگوییم غیرقابل پذیرش است که یک طرف تلاش کند تا توافقی را که از طریق مذاکرات دشوار به دست آمده تغییر دهد. توافقی که بر روی موازنه ها و مصالحه های آن بسیار فکر شده است.

ریابکوف افزود: این رویکرد بسیار اشتباه است که به صورت یکجانبه پا پیش بگذارند و بگویند 'بیایید اصلاحش کنیم' و بیایید آنچه را که هست تغییر دهیم. این برابر با به شکست کشاندن توافق و تضعیف آن است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: به گمان ما همزمان با حرکت آمریکا و دیگران به سوی نوعی تفاهم که هم اکنون در حال انجام است که چگونه 'توافق را بهبود بخشند، روسیه خود را به هیچ وجه متعهد و ملزم به این تغییرات و این گفت و گوهای جداگانه نمی‌داند.

ریابکوف در پایان خاطرنشان کرد: این موضع ما است که معتقدیم بسیار به دولت ایران نزدیک است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
درود بر عمو پوتین و روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
درود بر شرف شما روس‌ها
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
برای تفهیم رفتار غلط غربیها در اجرای برجام هرچه سریعتر باید طرحی متقابل اجرا شود، آمریکاییها هرگز قابل اعتماد نیستند و نخواهند بود
آخرین اخبار