المیادین: داعش در مسیر نابودی است، اما آمریکا برای ادامه حضور در سوریه تلاش می‌کند

تلاش‌های آمریکا برای ادامه حضور نظامی در منطقه به خصوص سوریه و عراق همچنان ادامه دارد.

المیادین: داعش در مسیر نابودی است، اما آمریکا برای ادامه حضور در سوریه تلاش می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، تلاش‌های آمریکا برای ادامه حضور نظامی در منطقه به خصوص سوریه و عراق همچنان ادامه دارد. آمریکا امیدوار است از طریق این تلاش ها، به نفوذ خود در سوریه ادامه دهد و به محور مقاومت اجازه ندهد پیروزی جامع و همه جانبه ای به دست آورد.

گزارشگر شبکه در گزارشی با اشاره به تحولاتی که در شیوه تعامل دولت آمریکا با دولت سوریه روی داده است، گفت: دولت آمریکا به شدت حامی گروه های مسلح در سوریه بوده است. زمام امور به تدریج از دست آمریکا خارج شد تا جایی که برخی کارشناسان در اواخر دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور معتقد بودند آمریکا در خصوص مسئله سوریه به نفع روسیه طرد شده است. بدون شک داعش بهانه خوبی برای ورود مستقیم آمریکا به صحنه بود اما از بین رفتن عامل به معنای فقدان نتیجه نیست، به عبارت دیگر، داعش در مسیر نابودی است اما آمریکا برای ادامه حضور در سوریه تلاش می کند.

در ادامه گزارش آمده است: به این ترتیب پرده از ماجرای نمایشی داعش کنار می رود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همین مطلب را مطرح کرد و تقریبا یک ماه پیش نیز رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا راهبرد کشورش را برای دوران پسا داعش اعلام کرد و گفت حضور نظامی آمریکا در سوریه تا آینده ای نامعلوم ادامه دارد.

گزارشگر ادامه داد: در هفته های اخیر، آمریکا پس از متهم کردن دولت سوریه به اجرای حملات شیمیایی جدید در غوطه شرقی، بار دیگر از حملات نظامی به سوریه سخن به میان آورد. آمریکا از این طریق می خواهد دمشق را تحت فشار قرار دهد و سناریوی آوریل سال گذشته را تکرار کند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرودگاه الشعیرات را به بهانه این که جنگنده های سوریه برای انجام حمله شیمیایی که ادعا می شد در خان شیخون انجام شده است، از این فرودگاه به پرواز درآمده اند.

گزارشگر ادامه داد: آمریکا شکست های زیادی در سوریه متحمل شده است. این کشور تا کنون نتوانسته است سوریه را عملا تجزیه کند و برای تقسیم نفوذ و سهم در این کشور تلاش می کند. آمریکا شرق فرات و منابع حیاتی آن را برای ارتش سوریه و متحدان آن منطقه ای ممنوعه می داند اما به نظر می رسد ارتش سوریه و متحدان آن به برنامه های آمریکا توجهی ندارند، زیرا آنچه در واشنگتن نوشته شده است با خون هایی که در سوریه بر زمین می ریزد، پاک می شود.

 

انتهای پیام/

 

تلاش آمریکا برای ادامه حضور نظامی خود در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
اصلاً داعش یعنی آمریکا و آمریکا هم یعنی داعش ، اگر آمریکا از این اشرار وهابی حمایت نمی کرد اصلاً داعشی وجود نداشت اگر هم وجود داشت خیلی زودتر از اینها نابود شده بود .مرگ بر داعش وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا باید از صحنه روزگار محو شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر داعش وامریکا
آخرین اخبار