وزیر دفاع ترکیه: ناتو در جنگ علیه تروریسم به اندازه کافی از آنکارا حمایت نکرد

وزیر دفاع ترکیه گفت کشورهای عضو ناتو، آنکارا را در جنگ علیه تروریست‌هایی که مرزهای ترکیه و تمامیت ارضی این کشور را تهدید می‌کنند، حمایت نکردند.

وزیر دفاع ترکیه: ناتو در جنگ علیه تروریست به اندازه کافی از ترکیه حمایت نکردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه گفت: ما برای پاکسازی عفرین از وجود تروریست ها و تامین امنیت مرزهای جنوبی خود کاملا قاطع و مصمم هستیم. ترکیه این مسیر را ادامه خواهد داد هرچند کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ما را در جنگ علیه تروریست‌هایی که مرزهای ترکیه و تمامیت ارضی این کشور را تهدید می‌کنند، حمایت نکردند.

جانیکلی ضمن تاکید بر اینکه ترکیه به مدت 60 سال به ناتو یاری رسانده است، ادامه داد هدف آنکارا از این جنگ محافظت از مرزهای خود در برابر نیروهای حزب کارگر کردستان (پ.ک.ک) است.

جانیکلی پس از شرکت در این نشست با انتشار یک پیام در حساب کاربری توئیتر خود از دیدارش با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل خبر داد.

ترکیه گروه های کُرد را  تروریستی قلمداد می کند و با اقدام نظامی در شمال سوریه سعی در مقابله و ممانعت از ورود آنها به داخل مرزهای ترکیه دارد. آنکارا مدعی است این احزاب کُرد عامل اصلی حملات تروریستی در شهرهای ترکیه هستند.

در 20 ژانویه سال جاری میلادی، نیروهای نظامی ترکیه در عملیاتی تحت عنوان «شاخه زیتون» به مقر نیروهای کُرد در عفرین واقع در شمال سوریه حمله کردند. دولت دمشق ضمن محکوم کردن این عملیات، آن را تجاوز  به حاکمیت سوریه قلمداد کرد و خواستار محدود شدن حضور نظامی ترکیه و احترام به تمامیت ارضی سوریه شد.

انتهای پیام/

 

انتقاد وزیر دفاع  ترکیه از ناتو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار