فساد در فوتبال ايتاليا فاش شد

بازیکنان پیشین یکی از تیم‌های قدیمی کالچو به فساد و تبانی مسئولان این تیم در دیداری که بیش از ۲۰ سال پیش برگزار شد اعتراف کردند.

افشای فسادی دیگر در فوتبال ایتالیا بعد از ۲۰ سال!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دو تن از بازیکنان سابق تیم کاستل دی‌سانگروی ایتالیا اعتراف کردند که این باشگاه در باخت 3 بر یکش مقابل باری در ماه ژوئن سال 1997 تبانی کرده است.

داستان صعود غافلگیر کننده تیم کاستل دی‌سانگرو به سری Bفوتبال ایتالیا آنقدر جالب بود که درباره‌اش یک کتاب با عنوان «معجزه کاستل دی‌سانگرو» به قلم جو مک‌گینس آمریکایی نوشته شد که البته در همان کتاب اشاره‌‌ای به اتفاقات مرموز در تیم هم شده است.

آن اتفاقات مرموز حالا زیر ذره‌بین قرار گرفته و مصاحبه‌ای که یک برنامه ورزشی در شبکه 7 تلویزیون ایتالیا با دو تن از بازیکنان سابق تیم کاستل دی‌سانگرو درباره باخت 3 بر یک آنها مقابل باری در دسته سوم فوتبال ایتالیا در روز 15 ژوئن سال 1997 انجام داده، ماهیت آن اتفاقات را مشخص کرده است.

در آن سال کاستل دی‌سانگرو به آسانی صعودش به سری B‌ را قطعی کرده بود و بازی برایش جنبه تشریفاتی داشت. بازی برای باری اما حیاتی بود چرا که این تیم باید برنده می‌شد تا از صعودش به دسته بالاتر اطمینان حاصل می‌کرد.

لوکا آلبیری که یکی از بازیکنان تیم کاستل دی‌سانگرو در آن بازی بود، مقابل دوربین اعتراف کرد: دستوری که مستقیماً از سوی باشگاه داده شد برای ما مشکلات فراوانی را به وجود آورد. رفتن به مسابقه‌ای که می‌دانستیم باید آن را ببازیم و 3 بر یک هم باختیم، واقعاً برای بازیکنان و سرمربی‌ای که در آن فصل خوب کار کرده بودند، آزار دهنده بود. ما قبل از آن بازی یک هفته جسته و گریخته تمرین کردیم و مثل همیشه تمریناتی حرفه‌ای انجام ندادیم. تیم ما آنطور که می‌بایست باشد نبود و جدیت همیشه را نداشت.

دیگر بازیکن سابق کاستل‌دی‌سانگرو که به تبانی تیمش اعتراف کرد، نامش فاش نشد و در حضور یک دوربین مخفی درباره بازی تیمش برابر باری گفت: دستور از سوی سناتورهای تیم آمده بود و ما در شنبه صبح در رختکن تیم بعد از تمرینات صبحگاهی‌مان فهمیدیم که باید بازی را ببازیم. ما برای صعودمان به سری B یک پاداش گرفتیم و بابت باخت عمدی‌مان به باری پاداشی دیگر.


بیشتر بخوانید:وفادارترین بازیکنان فوتبال ایتالیا +فیلم


چیزی که فساد 20 سال پیش فوتبال ایتالیا در دیدار تیم‌های کاستل دی‌سانگرو و باری را برجسته و مهم کرده این است که رئیس وقت باشگاه کاستل دی‌سانگرو در زمان تبانی، کسی نبود جز گابریله گراوینا. گراوینا همان کسی است که ماه گذشته برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا نامزد شد - انتخاباتی که در نهایت هیچ برنده‌ای برای آن مشخص نشد - و تا به امروز هم رئیس لیگ دسته سوم فوتبال ایتالیاست و از سال 2015 تا کنون متصدی این پست بوده است.

با اعترافات دو بازیکن سابق تیم کاستل دی‌سانگرو، باشگاه باری ممکن است به طور جدی به دردسر بیفتد چرا که این باشگاه تنها همین سال گذشته به خاطر شراکت جرمش در تبانی صورت گرفته در چند بازی سری B در فصل 11-2010 مجازات شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.