به ازای تعداد نفر جمعیتی گرمسار، یک نهال درخت کاشته خواهد شد

فرماندار شهرستان گرمسار گفت: به ازای تعداد نفر جمعیتی شهرستان، یک نهال درخت کاشته خواهد شد که تحول بزرگی در گسترش فضای سبز گرمسار خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، داریوش طاهری فرماندار شهرستان گرمسار در جلسه‌ای به منظور اجرای طرح کمربند سبز در گرمسار گفت: به ازای تعداد نفر جمعیتی شهرستان، یک نهال درخت کاشته خواهد شد که تحول بزرگی در گسترش فضای سبز گرمسار خواهد بود.

وی افزود: طرح ایجاد کمربند فضای سبز در مسیر رفت‌وبرگشت گرمسار به ایوان کی اجرایی خواهد شد و مسئولان ادارات مربوط باید با مطالعه دقیق در خصوص نوع درخت، نحوه کاشت و آبیاری این طرح برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان گرمسار گفت: با توجه به اینکه در مسیر حرم تا حرم قرار داریم، فضای سبز، توجه به کاشت درخت و ایجاد کمربند سبز به ماندگاری مسافران کمک می‌کند، لذا در نظر داریم تا مشارکت‌های عمومی را برای حفظ و پاسداشت فضای سبز در گرمسار به‌کارگیریم.

داریوش طاهری تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، کاهش نزولات جوی و نیاز به افزایش سرانه فضای سبز باید گونه هایی مقاوم به خشکسالی و سرما در شهرستان کاشته شود که این اقدامات در گرمسار به‌خوبی انجام‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط اقلیمی گرمسار خشک و کم بارش است لذا برای تلطیف هوا نیازمند به وجود انواع گونه های درخت هستیم که این مهم تنها با حضور سازمان های مردم‌نهاد و مسئولان ذی‌ربط این حوزه میسر خواهد شد چراکه کاشت درخت به‌تنهایی کافی نیست و باید در تمام طول سال رسیدگی به آن‌ها جز دغدغه همه مردم و نهادها باشد.

انتهای پیام / ق

نهضت فراگیر درختکاری در گرمسار اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار