۲ هزار و ۸۶۹ مددجو توسط ستاد دیه از زندان‌های استان رهایی یافته اند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای تاسیس ستاد دیه استان ۲ هزار و ۸۶۹ مددجو با برنامه‌های این ستاد از زندان‌های استان آزاد شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یدالله موحد رییس کل دادگستری کرمان در آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان که با حضور رییس ستاد دیه کشور در کرمان برگزار گردید، گفت: خیران، نیکوکاران و نوعدوستان از سال ۸۰ تاکنون همزمان با شکل‌گیری ستاد دیه استان با نگاه بلند و اقدامات خیرخواهانه توانستند گام‌های بلندی را در استان کرمان در راستای اهداف ستاد دیه بردارند.

رییس هیات امناء ستاد دیه استان کرمان بیان داشت: ستاد دیه بنا به نیت مقدس شهید لاجوردی پایه‌گذاری شد و اهداف این شهید والامقام را با قوت دنبال می‌نماید

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ستاد دیه کشور علاوه بر اقدامات مهم و قابل تقدیر در جهت آزادسازی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، کار‌های مهمی در جهت فرهنگسازی نیز انجام داده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: ستاد دیه در جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان و اقدامات پیشگیرانه نیز کار‌های مهمی انجام داده است.

موحد ابراز داشت: قبلاً تعداد زندانیان جرائم غیر عمد با محدودیت‌های جدی بیمه‌ای که وجود داشت زیاد بود و مددجویان مدت‌های زمان طولانی در زندان به سر می‌بردند، اما با تلاش ستاد دیه کشور و تصویب قانون بیمه شخص ثالث تعداد زندانیان جرائم غیرعمد کاهش چشمیگری داشت و امروز شمار این افراد در استان کرمان به انگشتان دست هم نمی‌رسد و این قدم بسیار بزرگی بود.

رییس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد: قوانین مرتبط با مهریه و چک هم باید همین اصلاحات را داشته باشند و شاهد این امر باشیم که فردی به علت مهریه و چک در زندان به سر نبرند و حق شاکیان هم داده شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: با کمک ۷۱ میلیارد ریالی خیران ۸۷۴ زندانی از زندانیان استان آزاد شده اند.

یدالله موحد با اشاره به اینکه ۶۶۷ نفر زندانی به کمک مدیر عامل ستاد دیه استان و مددکاران این ستاد از طریق مصالحه و مذاکرات اصلاحی و بدون پرداخت وجهی از زندان آزاد شده اند، خاطر نشان ساخت:مابقی این زندانیان با تخفیف شاکیان و پرداخت مبلغ ۴۵۷ میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال از بند زندان آزاد شده اند.

وی افزود: یک هزار ۴۰۴ زندانی با پرداخت کمک‌های بلاعوض به مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند که ۵۳۸ نفر با پرداخت‌های ستاد دیه مرکز و ۸۶۶ نفر با پرداخت‌های ستاد دیه استان آزاد شدند و این کمک‌های بلاعوض از طریق خیرین استان و کشوری جمع آوری شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: ستاد دیه استان کرمان از زمان تاسیس تاکنون ۶۶۷ نفر را بدون پرداخت وجه و با سازش و مصالحه و ۲ هزار و ۲۰۲ نفر با پرداخت ۴۵۸ میلیارد ریال و یک هزار و ۴۱۲ نفر را با پرداخت ۲۱۵ میلیارد ریال بلاعوض آزاد کرده است.

رییس شورای قضائی استان کرمان با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های دیگر کمک به آزادی زندانیان پرداخت تسهیلات بانکی می‌باشد، گفت: در این راهکار به زندانیان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و بعد از آنکه آزاد شدند این تسهیلات را بازپرداخت می‌نمایند.

موحد اظهار داشت: ۶۰۷ نفر از زندانیان استان از طریق پرداخت تسهیلات به میزان ۱۰۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال آزاد شده اند که ۵۴۰ نفر از طریق تسهیلات وام و اعتبارات دولتی و ۶۷ نفر از طریق تسهیلات ستاد دیه استان می‌باشد

وی اظهار داشت: از زمان تشکیل ستاد دیه ۱۲۴ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده است و سال گذشته ۱۱ جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در استان کرمان برگزار شد. کمک‌های خیرین در سال ۹۶ به ستاد دیه استان نسبت به سال ۹۵، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

 در پایان این مراسم از خیرین و یاوران ستاد دیه استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

۸۷۴ زندانی با کمک خیرین استان کرمان آزاد شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار