رتبه نخست کشوری فارس در ایجاد ۹ هزار و ۶۹۱ فرصت شغلی/افزایش مشارکت نیکوکاران در کار‌های عام المنفعه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: این استان موفق به کسب رتبه نخست کشور در ایجاد ۹ هزار و ۶۹۱ فرصت شغلی با ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از فعالیت‌های کمیته امداد رتبه نخست کشوری در ایجاد ۹ هزار و ۶۹۱ فرصت شغلی با ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات است، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۶۲۵ فقره وام کارگشایی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان، شرکت ۱۱ هزار نفر از فرزندان زیرپوشش کمیته امداد در حوزه قرآنی که از این تعداد ۶۰۰ نفر حافظ یک جزء به بالا شدند از دیگر فعالیت‌های ۱۱ ماهه این نهاد است.

وی از جمله فعالیت‌های کمیته امداد در امسال را پرداخت ۲۰ میلیارد تومان در حوزه درمان، ۴ میلیارد تومان بیمه تکمیلی، ۳ میلیارد تومان تغذیه کودکان زیر ۶ سال و ۱۲ میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی و نیز مسکن دارشدن ۳ هزار و ۴۰۰ مددجو و نیز پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان صدقات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس اضافه کرد: امسال جهیزیه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از نوعروسان زیرپوشش این نهاد تامین شده است.

بذرافشان ادامه داد: جشن نیکوکاری به صورت نمادین از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه جاری به ترتیب، ویژه مدارس فارس، پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز در معیادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۲۵ هزار دانش‌آموز ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر زیرپوشش این نهاد هستند که با کمک خیران در جشن نیکوکاری فرصت مناسبی برای کمک به ایتام و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تصریح کرد: راه‌اندازی ۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های مردمی، توزیع ۹۰۰ هزار پاکت جمع‌آوری کمک به ایتام و نیازمندان در دانشگاه و مدارس و ۱۰ هزار پوستر تبلیغاتی از جمله برنامه‌های در دست اجرا در جشن نیکوکاری است.

بذرافشان با بیان اینکه شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب بیشترین پرداخت زکات را در استان داشته اند، افزود: این میزان زکات در حوزه ساخت و بهسازی مسکن نیازمندان، جهیزیه، درمان مددجوها، معیشت و کار‌های عام المنفعه استفاده شده است.

وی ادامه داد: پارسال مشارکت نیکوکاران در زمینه‌های مختلف از جمله جشن نیکوکاری، اکرام، اطعام و پرداخت زکات ۹۸ میلیارد تومان بوده و این میزان امسال به ۱۱۶ میلیارد تومان افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان کرد: #۰۷۱*۸۸۷۷*  درگاه پیامکی این نهاد برای پرداخت کمک به نیازمندان است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در نشست با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار