مافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رفع یک سوم نیاز شغلی کشور از طریق نوسازی بافت فرسوده

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از طریق نوسازی بافت فرسوده یک سوم نیازهای شغلی کشور برطرف می شود.

رفع یک سوم نیاز شغلی کشور از طریق نوسازی بافت فرسودهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی معماری و شهرسازی با موضوع بافت فرسوده که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت نوسازی بافت فرسوده در اقتصاد کلان کشور اظهار کرد: از طریق نوسازی بافت فرسوده یک سوم از نیاز شغلی کشور برطرف می‌شود.

وی افزود: طبق دستور عمل سالانه باید ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که از این طریق می توانیم حدود ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

مافی تاکید کرد: ۸۰ رشته شغلی مربوط به صنعت ساختمان است.

وی با تاکید بر اینکه بافت فرسوده بحث مهم و اساسی است، گفت: نباید به این امر تنها از منظر مهندسی بنگریم، چراکه نوسازی بافت فرسوده ابعادی فراتر از بعد فنی و عمرانی از قبیل ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در تجمیع پلاک های فرسوده باید به سطح سواد، نوع فرهنگ و مسائل اجتماعی توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه 5 نوع بافت فرسوده وجود دارد، گفت: بافت‌های فرسوده واجد ارزش تاریخی، روستایی، شهری، بافت فرسوده‌ای که در سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد و بافت فرسوده غیرمسکونی از انواع بافت فرسوده هستند.

مافی با بیان اینکه در استان تهران با انواع بافت فرسوده مواجه هستیم، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در این 5 دسته با هم تفاوت‌های اساسی دارد، حتی نوسازی بافت فرسوده در مناطق مختلف شهری نیز با هم متفاوت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی نوسازی بافت فرسوده شهر تهران را در اولویت دانست و گفت: نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به علت اینکه خط شکن و الگو است، در ارجحیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه 5 درصد از مساحت شهر تهران در بافت فرسوده است،گفت: 15 درصد از جمعیت این شهر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

مافی با بیان اینکه مناطق 10، 12، 14 و 17 به ترتیب دارای بیشترین مساحت بافت فرسوده هستند،گفت: مناطق 4، 5، 21 و 22 دارای کمترین مساحت بافت فرسوده هستند.

وی تاکید کرد: در طرح بازآفرینی ملی مناطقی که دارای بیشترین مساحت بافت فرسوده هستند، در اولویت قرار می‌گیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احیای بافت فرسوده رعایت پیوست های اجتماعی، فرهنگی و بخصوص پیوست های خانوادگی حائز اهمیت است،گفت: در این راستا برای رسیدن به هدف، کمک شهرداری جایگاه ویژه ای دارد.

مافی گفت: نوسازی ۵۵۰ کیلومتر مربع ظرف مدت چهار سال در دستور کار است که برای این مهم 123 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مشارکت انبوه سازان و بخش خصوصی را جذب کند گفت:قوانین بالادستی برای نوسازی بافت فرسوده سیاست های کلی نظام در بخش مسکن و شهرسازی، سند ملی بازآفرینی محلات با هدف نوسازی شهر، سند ملی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون برنامه پنجم و ششم توسعه است.

وی با اشاره به تفاوت های موجود بین بحث مسکن و اسکان گفت: مشکل به وجود آمده در مسکن مهر بعلت توجه صرف به مسئله مسکن بود چرا که وقتی تمام توجه به مسکن باشد امکانات مورد نیاز ساکنین تامین نمی شود.

مافی تاکید کرد: نگاه به مسکن به شکلی که اسکان را در نظر نگیریم مصیبت به بار می آورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تعلق خاطر مردم به محیط و همسایه، توجه به مسائل فرهنگی اجتماعی مهم ترین عوامل در نوسازی بافت فرسوده دانست و گفت: سرمایه کشور در ساخت مسکن مهر به باد رفت و باید توجه داشت هنگام ساخت از مصالح با کیفیت استفاده کنیم.

بازگشایی بن بست پادگان جی و عبور اتوبان یادگار امام از داخل آن

پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست تخصصی شهرسازی و معماری از بازگشایی بن بست پادگان جی خبر داد و گفت: دیروز جلسه ای داشتیم و در این جلسه طرح بازگشایی بن بست پادگان جی مطرح شد.

وی افزود: با بازگشایی بن بست این پادگان اتوبان یادگار امام از داخل پادگان جی عبور می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار