با خواص شگفت انگیز «هلیله سیاه» آشنا شوید

هلیله سیاه در بین داروی های گیاهی معروف به اکسیر طول عمر است. طبع این گیاه دارویی سرد و خشک هست و در درمان بسیاری از بیماری ها موثره! و عملا چون بدن رو در حالت ایده آل نگه میداره مانع از پیری میشه.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هلیله سیاه در بین داروی های گیاهی معروف به اکسیر طول عمر است. طبع این گیاه دارویی سرد و خشک هست و در درمان بسیاری از بیماری ها موثره! و عملا چون بدن رو در حالت ایده آل نگه میداره مانع از پیری میشه. دقت کنید که اگه طبع بدنتون سرده باید ابتدا هلیله رو روی حرارت تفت بدید تا طبعش گرم بشه و بعد استفاده کنید تا براتون مشکل ایجاد نکنه، در ادامه براتون از خواص هلیله سیاه میگم.

هلیه سیاه برای تقویت حافظه
در بسیاری از موارد مشکل کندی حافظه در بین خصوصا قشر جوان ناشی خلط غالبه. برای برطرف شدن این خلط از دستگاه گوارش میتونید این داروی گیاهی رو به کار ببرید و مثل گذشته به حافظه قوی داشته باشید و علاوه بر اون از خواب آلودگی هم رهایی پیدا کنید. برای استفاده از این درمان میتونید مقداری از اون رو بطور روزانه و ناشتا بجوید، دقت کنید اگه طبعتون گرمه همونطور که از بازار تهیه میکنید استفاده کنید و اگه طبعتون سرده پیش از استفاده روی شعله گاز تفت بدید تا طبعش گرم بشه.

رفع تیرگی دور چشم و جلوگیری از سفید شدن مو
خوردن هلیله بطور مداوم برای برطرف کردن سیاهی دور چشم مؤثره و مانع از سفید شدن موها میشه. به این صورت که با تمیز کردن دستگاه گوارش از خلط های غالب و یا باکتریها و مشکلاتی از این دست، به جذب بهتر و بیشتر مواد غذایی در بدن کمک میکنه و ضعف های جسمی برطرف میشه و با پاکسازی روده و کمتر و آسونتر شدن کارش فشار کمتری روی بدن میاد و از پیری جلوگیری میشه.
برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هلیله سیاه رو با کف دریا مخلوط کنید و با گلاب به صورت خمیر در بیارید. برای استفاده ابتدا پوست دور چشم رو با صابون بشویید بعد خمیر رو اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه بذارید و برای جلوگیری از سفیدی مو به مدت یک سال روزی یک عدد هلیله بکوبید و با مقدای آب میل کنید یا این که روزی یک عدد داخل دهان بذارید و بمکید. برای جمع شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه رو در ۳۰ سی‌سی گلاب حل کنید و حدود یک ساعت بذارید بمونه سپس خوب هم بزنید صاف کنید و به پوست بمالید.

درمان بسیاری از بیماریهای معده و روده با هلیله سیاه
هلیله سیاه برای تقویت معده مفید و موثره و در سیستم گوارشی باعث هضم بهتر و سریعتر غذا میشه. از نفخ هم جلوگیری میکنه و اجازه نمیده سردی طبع غذا در حین هضم برای شما مشکل ایجاد کنه و با طبع گرم و خشکی که (نوع تفت داده اون) داره طبع غذاهای ما که غالبا سرده رو خنثی میکنه.

همچنین مصرف هلیله سیاه در کاهش اسید و سوزش سر دل مفید عمل میکنه برای درمان سوء هاضمه تا چهل شب، هر شب یک عدد هلیله بخورید که باعث درمانش میشه به این صورت که با مصرف هلیله سیاه بعد از غذا، اسید معده رو خنثی میشه و مانع از آسیب زدن به دیواره های معده میشه در این مورد هم در مورد طبع خودتون دقت کنید و بعد از هلیله ی تفت داده یا هلیله ی بازاری استفاده کنید.

روش مصرف هلیله سیاه
برای مصرف هلیله بهترین حالت ممکن اینه که یک قاشق چای خوری هلیله خورد شده یا پودر هلیله رو تو یه ظرف ماست بریزید و همراه اون یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین اضافه کنید و اندازه ای که تو ماست پخش بشه هم بزنید ولی زیاد این کار رو ادامه ندید و بلافاصله بعد از شام میل کنید.

منبع: اسپرتان

انتهای پیام/

با اکسیر طول عمر آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هجینی
۰۹:۵۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
با سلام و ممنون از مطالب ارزنده تون
من هلیله سیاه رو برای درمان چاقی استفاده می کنم یک بار که روز بسیار سختی رو پشت سر گذاشته و بسیار خسته و بی رمق بودم طبق روال هر شب یک لیوان آب رو با هلیله آسیاب شده مخلوط کردم و میل کردم . کمتر از دودقیقه احساس کردم هیچ اثری از خستگی در من نیست و تا آخر شب به کارهای عقب مونده ام پرداختم .
هلیله ای که من استفاده می کنم رنگ قهوه ای با دانه های درشت دارد .اگر لطف کنید گونه های مختلف هلیله رو و خواص آنها رو بزارید ممنون میشوم
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالرحیم نورانی
۱۲:۱۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
با سلام
من خونده بودم که طبع هلیله سیاه گرم و خشکه نه سرد و خشک
Iran (Islamic Republic of)
مهدس اسماعیلی
۱۷:۱۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
طبع همه گونه های هلیله سرد و خشک هست.
آخرین اخبار