آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

نباید به پیشامدهای بزرگ نظر منفی داشته باشیم

آیت الله نوری همدانی گفت:خداوندمی فرمایدافرادی که به پیش آمدهای بزرگ نظرمنفی دارندبرای آنان نیز حوادث بزرگی پدیدخواهد آمد،از این رو نبایدبه امتحانات و پیش آمدها نظرمنفی داشته باشیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله حسین نوری همدانی وی عصر یکشنبه در دیدار استاندارکرمانشاه،گفت:هنگامی که حوادث این چنینی مانند زلزله کرمانشاه درکشور رخ می دهد،شاهد اتحاد و وحدت مردم در همدلی و یاری رساندن به حادثه دیده ها می شویم که یکی از نکات مهم و قابل توجه است.

آیت الله نوری همدانی افزود:این حادثه از جهاتی عبرت انگیزبود، چراکه نکات بسیاری درآن وجود دارد؛ بنابراین باید کتابی پیرامون این حادثه نوشته شود تا آیندگان بتوانند از آن درس هایی را بیاموزند.

وی بیان کرد:از نگاه اسلام وظیفه داریم با دید عمقی و عبرت گیری به مسائلی مانند حادثه کرمانشاه نگاه کنیم.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم،ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید افرادی که به پیش آمدهای بزرگ نظر منفی دارند برای آنان نیز حوادث بزرگی پدید خواهد آمد، از این رو نباید به امتحانات و پیش آمدهای به وجود آمده نظر منفی داشته باشیم.

 آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در دیدار استاندار کرمانشاه، پس از گزارش استاندار از مناطق زلزله ‌زده، با بیان این که خدمات شما مورد قبول خداوند است،بیان کرد: حدیث معتبر است که خداوند افرادی در زمین دارد که آن‌ ها نزد ملائکه آسمان، کارگران خدا نامیده می ‌شوند؛ آن ‌ها کسانی هستند که در برآوردن حاجت افراد بیچاره کوشیده ‌اند.
وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله‌ اخیر کرمانشاه، افزود: آن ‌ها اجرشان عظیم است، کسانی که رفتند، شهیدند و آن‌ هایی که مانده ‌اند ماجورند به اجر عظیم.

وی با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه واحیای آن در کرمانشاه،مومنان را به قرائت هر روزه‌ قرآن و هدیه آن به امام زمان(عج) سفارش نمود.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم برجای گذاشت.

انتهای پیام /ح

قدرت اتحاد مردم در زلزله کرمانشاه آشکار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار