«آتش بر فراز قنديل» رونمایی شد

کتاب «آتش بر فراز قنديل» خاطرات علی اکبر خازن، رزمنده بسيجی تبريزی در حوزه ادبيات پايداری منتشر شد‌.

«آتش بر فراز قنديل» رونمایی شدبه گزارش  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کتاب «آتش بر فراز قنديل» با روایت عبدالمجید نجفی شب گذشته با حضور مقامات استانی آذربایجان شرقی، فرماندهان دفاع مقدس و مهمانانی از کشور عراق در سالن شهرداری تبریز رونمایی شد. این کتاب خاطرات علی اکبر خازن رزمنده لشکر ۳۱ عاشورای تبریز از دوران پیش از انقلاب، آغاز انقلاب اسلامی و روایتی از شروع جنگ تحمیلی و حضور در مقاطع مختلف دفاع مقدس است.

بنابر این گزارش، علی اکبر خازن در عنفوان جوانی که دانش آموز سوم دبیرستان بود، همزمان با اعزام نیروهای مردمی، به ستاد جنگهای نامنظم و چریکی شهید مصطفی چمران پیوست. این رزمنده دفاع مقدس تا سال ۶۵ در عملیاتهای مسلم ابن عقیل، والفجر مقدماتی ، والفجر۲ و ۴ و خیبر شرکت کرد و چند بار مجروح شد. سپس به جمع رزمندگان قرارگاه رمضان که ماموریتهای عمق خاک عراق را داشت پیوست و تا پایان جنگ تحمیلی در این قرارگاه حضور داشت. وی در این مدت خاطرات نابی از پشت خطوط رسمی عراقی ها نقل کرده که در نوع خود بی نظیر است. خازن در عملیات مرصاد هم حضور داشته و خاطراتی از هجوم منافقین نقل کرده است.

«آتش بر فراز قندیل» در ۲۲۴ صفحه و در ۱۰ فصل توسط انتشارات آیدین منتشر شده است.

گفتنی است؛ قندیل، سلسله ارتفاعاتی بسیار صعب العبور در نوار مرزی غرب کشور است. آتش بر فراز قندیل، به عبور دادن گلوله های کاتیوشا از این ارتفاعات به پشت خطوط نبرد دشمن جهت آتشباری به پایگاههای دشمن در عمق خاک عراق اشاره دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار