منصوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توسعه گلخانه ها تنها راه علاج بخش کشاورزی از بحران منابع آبی

یک مقام مسئول گفت:توسعه گلخانه ها تنها راه علاج بخش کشاورزی از بحران منابع آبی است.

مهریان/عید//توسعه گلخانه ها تنها راه علاج بخش کشاورزی از بحران منابع آبیعلی اشرف منصوری رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه شهرک های کشاورزی با محوریت گلخانه ها را امری ضروری دانست و افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی ناگریزیم فعالیت های بخش کشاورزی را از محیط باز به محیط بسته و گلخانه ای انتقال دهیم.

وی افزود: با توجه به بحران منابع آبی و خشکسالی های اخیر، عرصه های جدید پس از شناسایی مطالعاتی و تامین خدمات آب، برق،گاز باید به سرمایه گذاران معرفی شوند چرا که بهره وری منابع آبی تنها با توسعه گلخانه ها محقق خواهد شد.

منصوری تنها راه علاج در بخش کشاورزی را توسعه گلخانه ها دانست و گفت:توسعه گلخانه ها یکی از محوری ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی با هدف توسعه تولید، افزایش بهره وری آب، رونق صادرات و ایجاد اشتغال به شمار می رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت در فضای گلخانه ،افزایش 10 تا 20 برابری بهره وری آب نسبت به فضای باز را به همراه دارد، بیان کرد: برای هر محصولی که امکان تولید در فضای گلخانه را داشته باشد، محدودیتی قائل نیستیم چرا که در هر واحد گلخانه حداقل 20 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری ایجاد گلخانه در شهرک های کشاورزی را بسته به نوع کشت،سازه،کشت زمینی،پوشش نایلونی و شیشه ای و کشت هیدروپونیک متفاوت دانست.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی بازار پسندی محصولات گلخانه ای،کاهش مصرف سموم،صرفه جویی در مصرف آب،توسعه صادرات و تنظیم برنامه کشت متناسب با شرایط بازار را از مزایای کشت گلخانه ای برشمرد.

انتهای پیام/

رونق صادرات محصولات کشاورزی یکی ازمزایای مهم کشت گلخانه ای 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار