دهکده بزرگ گردشگری در اراضی سد حوضیان احداث می شود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از احداث دهکده بزرگ گردشگری این شهرستان در اراضی سد حوضیان با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

دهکده بزرگ گردشگری در اراضی سد حوضیان احداث می شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان لرستان و به تبع آن الیگودرز دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این دیار در زمینه جاذبه‌های گردشگری کمبودی ندارد، اما باید بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز را برای استفاده از این ظرفیت‌ها مهیا کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا به دنبال ایجاد یک دهکده گردشگری در اراضی کناری سد حوضیان هستیم.

خدابخشی در ادامه با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته این دهکده با سرمایه‌گذاری یک هلدینگ بزرگ اقتصادی احداث خواهد شد، افزود: آغاز عملیات اجرایی این دهکده گردشگری در گرو تعیین تکلیف ۱۲۰ هکتار از اراضی کناری سد حوضیان است.

وی عنوان کرد: تاکنون جلسات مختلفی برای عملیاتی شدن این زیرساخت مهم برگزار شده و امیدواریم هر چه سریعتر عملیات اجرایی آغاز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این دهکده گردشگری ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: البته برای تکمیل فاز اول به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

خدابخشی اظهار کرد: در دهکده گردشگری حوضیان ۲۲ زیر طرح همچون احداث پل معلق به طول ۴۷۰ متر به عنوان یکی از طولانی‌ترین پل‌های خاورمیانه، سوئیت‌های اقامتی، رستوران، تالار دیده شده است.

وی بیان کرد: الیگودرز دارای مساحت تقریبی ۶ هزار کیلومتر مربع است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود.

این مسئول افزود: البته برای توسعه گردشگری الیگودرز برنامه‌های متعددی وجود دارد که امیدواریم بتوان شاهد عملیاتی شدن آن‌ها بود.

انتهای پیام/م

احداث دهکده بزرگ گردشگری در اراضی سد حوضیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار