کارآمدی روند تولید با نوسازی واحدهای صنعتی استان قم

سیجانی گفت:نوسازی واحدهای صنعتی استان موجب کارآمدتر شدن روند تولید می شود و فرصت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی را در مجموعه های تولیدی،فراهم می کند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی ،رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت قم،گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 685 واحد صنعتی و کشاورزی در استان قم از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: رتبه قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت و معدن در جایگاه سیزدهم، در بخش کشاورزی در جایگاه بیست و چهارم و در مجموعه رتبه پانزدهم کشور است که با برنامه ریزی های انجام شده این رتبه در سال آینده به زیر 10 خواهد رسید.

وی بیان کرد: هدف گذاری پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم طی سال 96 پنج هزار میلیارد ریال بود که تاکنون چهار هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان، پرداخت شده است.

وی بیان کرد: لازم است بانک های عامل استان در مسیر پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت مورد نیاز واحد های صنعتی استان، همکاری بیشتری داشته باشند تا چرخه تولید و اشتغال قم با سرعت بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.

روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال جاری وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.

هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

سیجانی گفت: همچنین در بخش گردشگری تاکنون 43 درخواست دریافت تسهیلات رونق تولید به رقم یکهزار و 170 میلیارد ریال در سامانه ثبت شده که کمیته بررسی ستاد تسهیلات استان قم با پرداخت 37 مورد آن به رقم 741 میلیارد ریال موافقت کرده است.

وی ادامه داد: نوسازی واحدهای صنعتی استان موجب کارآمدتر شدن روند تولید می شود و فرصت به کارگیری نیروهای تحصیل کرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی را در این مجموعه های تولیدی، فراهم می کند.

 استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام /ح

98 درصد پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم محقق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.