رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛

ایجاد انگیزه در صنعت کفش وسنگ با تسهیلات یارانه ای

سیجانی گفت:اضافه شدن تسهیلات یارانه‌ای در دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در سال 97 می‌تواند سبب ایجاد انگیزه و میل در بین متقاضیان بخش صنعت کفش و سنگ استان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم،در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،گفت: باید تکلیف پرداخت‌های معوق واحدهای صنعتی به شرکت‌های خدماتی به‌زودی روشن و مشخص شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود:در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مقررشده تسهیلاتی به مبلغ 80 میلیارد ریال برای رونق تولید در شرکت سیمان نیزار ارائه شود که متأسفانه علی‌رغم همکاری‌های بانک عامل در این زمینه مسئولان این شرکت هنوز اقدامی جدی در این زمینه انجام نداده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات و چالش‌های موجود در زمینهٔ پرداخت بهای خدمات در بین واحدهای صنعتی شهرک محمودآباد افزود: در مورد پرداخت بهای خدمات آب در شهرک صنعتی محمودآباد برخی اختلافات داخل بخشی وجود داشته که باید آب و فاضلاب فرصت و تنفسی برای برطرف شدن مشکلات موجود بین شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت‌های خدماتی و هیئت‌مدیره واحدهای صنعتی بدهد.

وی بااشاره به اعتبارات پرداخت‌شده درزمینهٔ تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی یادآورشد: تاکنون اعتباری بالغ‌بر48 میلیارد تومان در بین بانک‌های عامل استان تسهیلات در راستای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی پرداخت‌شده که تقریباً یک‌چهارم سهمیه استانی بوده است.

سیجانی با تأکید بر روند قابل‌قبول پرداخت تسهیلات در استان قم عنوان کرد: روند ارائه تسهیلات در بانک‌های عامل استان با جهش مناسبی دنبال می‌شود که اگر این روند ادامه داشته باشد، می‌توان امید داشت به‌پیش بینی‌های انجام‌گرفته تحقق عملیاتی پیدا کند.

وی با تأکید بر جای خالی صنعت کفش و سنگ استان در دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی افزود: اضافه شدن تسهیلات یارانه‌ای در دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی در سال 97 می‌تواند سبب ایجاد انگیزه و میل در بین متقاضیان بخش صنعت کفش و سنگ استان شود که امید می‌رود ارائه تسهیلات یارانه‌ای در این بخش نهایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با انتقاد از بالا بودن نرخ سود تسهیلات درزمینهٔ تسهیلات بازسازی و نوسازی ادامه داد: دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی با استقبال اندکی در استان روبه‌رو بوده که نرخ بالای سود تسهیلات ارائه‌شده مهم‌ترین عامل در این زمینه است که سبب شده تا متقاضیان عملاً میل و رغبتی برای دریافت این قبیل تسهیلات از خود نشان ندهند.

سیجانی بابیان برخی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت استان در تحقق سهمیه‌های استانی در ایجاد اشتغال‌های تازه، تأکید کرد: پرداختی‌های صورت گرفته در بخش سرمایه ثابت در استان اندک بوده است، درحالی‌که ایجاد اشتغال‌های جدید با افزایش و رونق پرداخت‌های بیشتر در بخش سرمایه ثابت قابلیت تحقق دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بازگشایی موقت سامانه بهین یاب در استان قم یادآورشد: سامانه بهین یاب برای چند روزی به‌منظور ثبت درخواست‌ها درزمینهٔ سرمایه در گردش و سرمایه ثابت گشوده می‌شود که امید می‌رود با استقبال متقاضیان نیز روبه‌رو شود.

انتهای پیام/ح

یک‌چهارم سهمیه استانی در ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی پرداخت‌ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.