سناتور جمهوریخواه آمریکا: همه توانم را برای جلوگیری از تایید صلاحیت پمپئو و هاسپل به کار می‌گیرم

رند پل، سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت هر کاری که در توانش باشد را انجام می‌دهد تا مانع تایید صلاحیت نامزد‌های معرفی شده ترامپ برای وزارت خارجه و سیا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک پست، رند پل، سناتور جمهوریخواه آمریکا گفت هر کاری که از دستش برآید انجام خواهد داد تا مانع از این شود که نامزد‌های معرفی شده دونالد ترامپ برای وزارت خارجه و سیا در سنا تایید صلاحیت شوند.

این سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی پیشتر نیز گفته بود مخالف این است که مایک پمپئو مدیر سابق سیا به عنوان وزیر امور خارجه و معاونش جینا هاسپل به عنوان مدیر سیا منصوب شوند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «هر کاری را که لازم باشد از جمله طولانی شدن روند بررسی انجام می‌دهم. من سعی می‌کنم مردم آمریکا را از این مساله آگاه کنم.»

وی پیشتر در صحن مجلس سنا پمپئو را فردی معرفی کرد که به صراحت از تغییر نظام ایران حمایت کرده است.

رند پل گفت: «من گمان نمی‌کنم که مردم آمریکا واقعا کسی را در رأس وزارت خارجه بخواهند که مشتاق جنگ است. مردم دیپلمات می‌خواهند و باور دارم مواضعی که پمپئو درباره هر کشوری می‌گیرد از جمله روسیه، ایران و کره شمالی، این است که بیش از اندازه از تغییر حکومت طرفداری می‌کند.»

پل همچنین از انتخاب هاسپل انتقاد کرد و وی را با شیوه‌های شکنجه و بازجویی غیرقانونی که بعد از حملات یازده سپتامبر در سیا استفاده می‌شد، مرتبط دانست.

وی گفت: «این امر در واقع با هویت ما در تضاد است که کسی را به عنوان رئیس سازمان جاسوسی خود داشته باشیم و اختیارات بسیار زیاد به وی بدهیم که پیشتر در شکنجه دست داشته و از هر نظر که بخواهید از این سیاست نیز حمایت کرده است.»

وی خبری را که هفته گذشته منتشر شده بود بازخوانی و اعلام کرد هاسپل نظارت بر زندان سری سیا در تایلند را در 2002 برعهده داشت که ابو زبیده، مظنون عضویت در القاعده، در آن با روش غیرقانونی القای غرق شدن مصنوعی (waterboarding) شکنجه شده بود.

رند پل در حالی این مواضع را گرفت که لیندسی گراهام دیگر عضو جمهوریخواه سنای آمریکا گفته است به باور وی پمپئو می‌تواند تایید سنا را به دست آورد. گراهام همچنین هاسپل را «بسیار شایسته» توصیف کرد و گفت: «انتظار داریم وی به صورت علنی اعلام کند که القای غرق شدگی مصنوعی غیر قانونی است و این رفتار دیگر مجاز نیست و وی تا زمانی که یک قانون وجود دارد، به آن پایبند می‌ماند.»

جان مک کین، دیگر سناتور جمهوریخواه نیز با ابراز نگرانی از نامزدی هاسپل، بررسی دقیق درباره مداخله وی در موضوع شکنجه بازداشت شدگان را خواستار شد.

انتهای پیام/

مخالفت سناتور آمریکایی با انتخاب پمپئو و هاسپل برای تصدی وزارت خارجه و مدیریت سیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار