بازدید بیش از ۲۱ هزار گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از بازدید۲۱ هزار و ۱۴۴ نفراز قلعه فلک الافلاک خرم آبادخبرداد.

سید امین قاسمی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: روز دوم فروردین ۱۱ هزار و ۱۵۳ نفر از این اثر تاریخی بازدید کرده که نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ایام نوروز، برنامه‌های شاد و مفرح همراه با موسیقی زنده محلی، نمایش طنز و مسابقه با اهدا جوایز هر روز در محوطه باغ گلستان قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد برگزارمی شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: بازدید نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۷ ادامه دارد.

قاسمی اضافه کرد: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و ۲ موزه باستان شناسی ومردم شناسی ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

این بنای تاریخی بر بلندای تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده و در منابع تاریخی مکتوب با نام‌های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک و از یادگار‌های شهر کهن شاپور خواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می‌دهند.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع، شامل هشت برج، دو صحن و ۳۰۰ جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.

انتهای پیام /م

۲۱ هزار و ۱۴۴ گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.