مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد خبر داد؛

قرارگیری ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد زیر کشت گندم و جو

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد گفت: ۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد زیر کشت گندم و جو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراد بیرانوند، مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد، در بازدید از روند عملیات مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزای گیاهی مزرعه پرورش گندم بذری دشت مدبه مرکز کمالوند گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۳ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و آبی و بیش از ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت جو داریم.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن سوابق زراعی سال‌های گذشته پایش و ردیابی مراحل زیستی سن غلات به نحوی برنامه‌ریزی شده که در سال زراعی جاری در سطح ۴۰ هزار هکتار از مزارع گندم بر علیه عوامل خسارتزای گیاهی مبارزه صورت گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد بیان کرد: همچنین با در نظر گرفتن شرایط محیطی موجود ریزش و تخلیه اماکن سن مراتع در مزارع تحت کشت، پیش‌بینی می‌شود در سطح ۵۵ هزار هکتار نیز بر علیه افت سن غلات (سن مادر و پوره) مبارزه شیمیایی صورت گیرد.

بیرانوند اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهند نسبت به سال گذشته سطح مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی در حدود ۳ درصد نسبت به آمار سال‌های گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار بر علیه علف‌های هرز و بیش از ۲ هزار هکتار بر علیه افت سن مادر مبارزه شیمیایی صورت گیرد.

انتهای پیام/د

۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرم‌آباد زیر کشت گندم و جو قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار