مختومه شدن بیش از ۳ هزار پرونده درشورای حل اختلاف بافت

رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: با تلاش صادقانه و بی شائبه اعضای شورای حل اختلاف، ۳ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده با صلح وسازش به نتیجه رسیده و پرونده مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله سپهری، رییس دادگستری شهرستان بافت گفت: ۶۰ درصد پرونده‌های وارده به شعب شورا‌های حل اختلاف این شهرستان به مصاحله انجامیده است.
وی اظهار داشت: با تلاش صادقانه و بی شائبه اعضای شورای حل اختلاف، ۳ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده با صلح وسازش به نتیجه رسیده و پرونده مختومه شده است.
این مقام قضائی اعلام کرد:در مجموع تعداد ۵ هزار و ۱۹۳ فقره پرونده در سال ۱۳۹۶ به شعب شورای حل اختلاف شهرستان بافت وارد شده است.
رییس دادگستری شهرستان بافت گفت:شورا‌های حل اختلاف در ابتدا به منظور کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی در راستای توسعه مشارکت مردمی تشکیل شدند.
سپهری تصریح کرد:چنانچه شورا‌ها در جهت صلح و سازش با رعایت موازین قانونی اقدام نمایند موجبات اعتماد مردم را نیز فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد:یکی از نقاط قوت شورا‌های حل اختلاف بومی و محلی بودن اعضا این نهاد است و مقبولیت اعضاء در زمینه صلح و سازش می‌تواند مؤثر باشد.
وی گفت: در شهرستان بافت چهار شورا تحت عنوان شورای رأیی و چهار شورای صلحی و یازده شورای روستایی فعالیت دارند که موفقیت‌های خوب و ارزشمندی در صلح و سازش داشته اند و یکی از شهرستان‌های مطرح در استان کرمان محسوب می‌شود.
سپهری افزود:آموزش‌های لازم و مستمر به اعضاء، شورا‌ها در نقش آفرینی این نهاد سازشی مؤثر می‌باشد لذا در این راستا این شهرستان موفق به اجرای تمام برنامه‌های آموزشی مصوب در سال گذشته شده است.
وی در پایان مهمترین مشکلات پیش روی شورا‌ها را عدم اختصاص مکان مناسب و مستقل در مناطق روستایی برشمرد و افزود:ساماندهی افرادی که بیش از ۱۵ سال با این نهاد همکاری دارند ضروری می‌باشد.
انتهای پیام/ی

اهمیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار