سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان خبر داد;

افزایش بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان

میزان بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان در نوروز امسال و در مقایسه با پارسال 160 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند 96 تا کنون، یک میلیون و 236 هزار و 187 گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان بازدید کردند.

وی افزود : این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان بازدید کرده اند.

جهانشاهی گفت: بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران شامل مجموعه چشمه علی، مسجد تاریخانه در دامغان، جنگل ابر، مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود، کاروانسرای میاندشت و منطقه کالپوش در شهرستان میامی است.

وی افزود: گردشگران نوروزی از باغ موزه امیر، خانه کلانتر، پارک کوهستان، میدان ارگ و امامزاده یحیی(ع) سمنان، غار دربند و عمارت خیل خان در مهدیشهر، بنه کوه و پارک جنگلی کردوانی در گرمسار و آرامگاه شیخ علاء الدوله، کاروانسرای لاسجرد و دشت خنار در شهرستان سرخه بیشترین بازدید را داشته اند.

افزایش اقامت مسافران در استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا کنون 378 هزار و 867 نفر در استان سمنان اقامت کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به بازدید 18 هزار و 519 نفر از گردشگران از موزه‌های استان سمنان در ایام نوروز، گفت: در این مدت 114 گردشگر خارجی از موزه های استان سمنان بازدید و 31 نفر از این تعداد در اقامتگاه های استان اقامت کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس آمار موجود میزان بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان در ایام نوروز امسال 109 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.