وزیر دفاع افغانستان:

۸۰ درصد اراضی افغانستان در کنترل نیروهای دولتی است

وزیر دفاع افغانستان در دیدار با رئیس ستاد ارتش انگلیس در کابل اعلام کرد که ۸۰ درصد خاک افغانستان در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.

۸۰ درصد اراضی افغانستان در کنترل نیروهای دولتی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی افغانستان در دیدار با جنرال کارتر، رئیس ستاد ارتش انگلیس در کابل اعلام کرد که ۸۰ درصد خاک افغانستان در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.
در این دیدار که در قرارگاه وزارت دفاع افغانستان انجام شد، اوضاع امنیتی افغانستان و منطقه، تهدیدات دشمن و آمادگی های ارتش ملی مورد بحث قرار گرفت.
طارق شاه بهرامی بیان داشت: «هم اکنون کنترل ۸۰ درصد اراضی افغانستان به‌دست قوای مسلح کشور می‌باشد و آمادگی ها برای تأمین امنیت پروسه انتخابات شورای ملی و شورای ولسوالی ها اتخاذ شده است.»
وزیر دفاع افغانستان درباره برنامه انکشافی 4 ساله ارتش این کشور نیز گفت: توسعه قوای هوایی و قوای خاص، ایجاد کمیته های چهارگانه تعیینات، ترفیعات، تدارکات و تعلیم و تربیه از اولویت های این برنامه می‌باشد که به منظور ریشه کن ساختن فساد و به‌میان آوردن اصلاحات بخش های مشخص وزارت دفاع ملی با جدیت روی آن کار می شود.
جنرال کارتر، رئیس ستاد ارتش انگلیس نیز در این دیدار بر تعهد دولت این کشور در قبال آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی و ارتش ملی افغانستان تاکید کرد.
وی همچنین از برنامه های اصلاحی وزارت دفاع افغانستان استقبال کرد و وعده سپرد که در این راستا آماده هرگونه همکاری با دولت کابل می‌باشد.
وی همچنین از تلاش های صلح دولت افغانستان استقبال کرد و گفت: دولت بریتانیا نقش فعالی در روند صلح کابل خواهد داشت و از سیاست های صلح محور دولت افغانستان حمایت می کند.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار