برخی از تخصیص‌های آب استان لرستان حذف‌شده است

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی چالش مهم استان لرستان را مسئله "آب" دانست و گفت: مدیران حوزه آب استان باید پیگیری تخصیص آب باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ الهیار ملکشاهی ظهر امروز در نخستین شورای اداری استان در سال ۹۷ که در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: امروزه ما با چالش مدیریتی در کشور مواجه هستیم؛ در کشور ما مدیریت عمومی و اسلامی مبانی و اصولی دارد که اگر این مبانی و اصول رعایت شود توفیقات مثبتی حاصل می‌شود.

وی افزود: گاهی می‌بینیم کسی رشته تحصیلی‌اش به‌طور مثال کشاورزی است، اما در حوزه عمران به‌کارگیری می‌شود بنابراین بحث تخصص مدیران باید رعایت شود که این موضوع در سطح کشور دیده‌شده است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران باید سرعت در تصمیم‌گیری داشته باشند چرا که فرصت‌ها مانند ابر‌ها هستند و محو می‌شوند و نباید آن‌ها را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران یا نمایندگان اگر کار خود را از دست بدهد گمان می‌کنند که آبرویشان رفته است، اظهارداشت: اگر مردم به من رأی ندهند ناراحت نمی‌شوم و آبرویم هم نمی‌رود پس گرفتن مدیریت از یک نفر آبروی آن شخص را نبرده است چراکه میلیون‌ها نفر در کشور ما نه استاندار، نه مدیر و نه نماینده مجلس هستند و آبرویشان هم هیچ‌وقت نرفته است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با بیان اینکه یکی از مباحث چالشی استان موضوع اشتغال و بیکاری است، افزود: ما در حال استخراج آمار واقعی هستیم چراکه شاخص‌های ما متفاوت است.

وی عنوان کرد: در حضور استاندار و سایر نمایندگان استان در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم مطرح کرد کهکه آمار بیکاری لرستان مناسب است!

ملکشاهی با بیان اینکه بیکاری یک مشکل عمده در کشور است، تصریح کرد: باید روش جهشی داشته باشیم و حمایت از کالای ایرانی یکی از روش‌های جهشی است.

وی چالش مهم استان را موضوع آب دانست و گفت: چالش آب در حال نمود است و به مسئله اجتماعی تبدیل خواهد شد پس نباید اجازه بدهیم این موضوع به مسئله امنیتی تبدیل شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه ما مسئولان لرستان هستیم و می‌دانیم بهره ما در کشور به‌اندازه حقمان در حوزه تخصیص آب نیست، ۵۰ درصد معدل کشور از آب کشاورزی بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که ما کمتر از ۵۰ درصد از آب بهره‌مند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیران آبی استان باید پیگیری تخصیص آب باشند و بگویند که باید چه‌کاری برای حل این مشکلات انجام دهیم، اظهارداشت: برخی از تخصیص‌های ما حذف‌شده و برخی از سد‌های ما از ۵۰ درصد، مقداری بیشتر هم تخصیص آبشان برای لرستان کمتر شده است که این نشان از فشار‌های دیگری بوده است.

انتهای پیام/د

مدیران حوزه آب استان لرستان باید پیگیر تخصیص آب باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.