رییس اتاق بازرگانی در اولین شورای کفتگو دولت و بخش خصوصی گفت:با حل مشکلات ساختمان سازی می‌توان به اقتصاد استان نیز کمک کند.

کمک به اقتصاد با حل مشکلات ساختمان سازیبه گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کاشفی رییس اتاق بازرگانی گفت:‌عصر امروز جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه و شهردار کرمانشاه و تشکل‌های حوزه صنعت ساختمان تشکیل شده است تا بتوان با حل مشکلات ساختمان سازی این صنعت را رونق داد و مشکلات را مرتفع کرد.

دبیر شورا گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه گفت:مشکلات اداری و بروکراسی یکی از مشکلات بخش ساخت و ساز است با توجه به اینکه صنعت ساختمان در حدود ۱۲ تا ۱۹ درصد اشتغال دارد و اشتغالزایی هر متر مربع ساخت و ساز ۵ نفر است.

رضایی ادامه داد:مشکلات صنعت ساختمان با بررسی کارشناسان شناسایی شده است که در سه حوزه مشخص شده است.

وی گفت:مشکلات مالیاتی بخش ساخت و ساز که حجم دست و پاگیر بودن قانون ماده ۷۷ مالیاتی است.

رضایی مشکل دوم را مشکلات بیمه تامین اجتماعی حوزه ساخت و ساز است که وضعیت نامناسب اخذ حق بیمه اجباری کارگران ساختمانی هستند که بسیاری از کار گران بیمه نیستند و یا وسانی که بیمه هستند کار گران واقعی نیستند.

وی افزود:مشکل سوم این حوزه را می‌توان تعداد زیاد ورودی‌های پرونده‌های ساخت و ساز به کمیسیون ماده صد است که در حدود ۲ هزار واحد است و باید جریمه ماده صد بیشتر باشد که بتواند بازدارنده باشد.

انتهای پیام/ف

حل مشکلات ساختمان سازی به اقتصاد استان کمک کند

برچسب ها: اشتغال ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.