وخامت حال ۱۰۵ فلسطینی پس از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت فلسطین از وخامت حال بیش از ۱۰۵ شهروند فلسطینی در پی حملات نیروهای نظامی صهیونیست و کمبود دارو در غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی میدل‌ایست مانیتور، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد بیش از 105 فلسطینی به علت شرکت در تظاهرات روز بازگشت از 30 مارس تاکنون از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دیده‌اند.

«اشرف قدرت»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در یک کنفرانس خبری در درمانگاه الشفاء گفت: «تاکنون حدود 3078 نفر آسیب دیده‌اند که 105 نفر از آن‌ها هنوز در شرایط بحرانی قرار دارند و در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

قدرت در ادامه توضیح داد: «نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی عمدا به روی شهروندان غیر مسلح فلسطینی که در تظاهرات شرکت کردند، تیراندازی کرد. 129 نفر از مجروحان از نواحی سر و گردن مورد حمله قرار گرفتند.»

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد حدود 305 نفر از مجروحان کودکان زیر سن 18 سال و 78 نفر آن‌ها زن هستند.»

وی همچنین اشاره کرد حدود 12 نفر از مجروحان از نیروهای امدادی هستند و 4 وسیله نقلیه اورژانس و امداد نیز مستقیما هدف قرار گرفتند.»

در این سخنرانی در این کنفرانس خبری، «منیر بورش»، مدیرکل امور داروخانه‌ها در این وزارتخانه گفت وجود شمار زیاد شهدا و مراجعه بی‌وقفه مجروحان چالش بزرگی برای نیروهای پزشکی است و حجم زیادی از دارو و لوازم پزشکی در بخش‌های مختلف بیمارستان مصرف می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: «کمبود یک منبع تغذیه پزشکی و پذیرش مداوم شهدا و مجروحان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منجر به کمبود بی‌سابقه دارو شده است.»

این مقام فلسطینی توضیح داد 232 نوع دارو نایاب هستند و 45 درصد کمبود ذخیره‌ دارویی در داروخانه‌ها وجود دارد و از سازمان‌های بین المللی درخواست ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه کرد.

از 30 مارس شهروندان فلسطینی در جریان تظاهرات صلح‌آمیز خود در نوار غزه خواستار بازگشت پناهندگان فلسطینی ،که از سال 1948 آواره شدند، به شهرهای و روستاهای خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار