کارتر: ترامپ باید از هرگونه رویارویی نظامی با کره شمالی، سوریه یا روسیه اجتناب کند

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به ترامپ هشدار داد حتی روی آوردن به یک رویارویی نظامی محدود نیز می‌تواند پیامدهای غیر قابل کنترل بسیاری داشته باشد.

کارتر: ترامپ باید از هرگونه رویارویی نظامی با کره شمالی، سوریه یا روسیه اجتناب کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، باید از هر گونه رویارویی نظامی با کره شمالی، سوریه یا روسیه اجتناب کند و تحت هیچ شرایطی به حمله هسته ای متوسل نشود.

جیمی کارتر 93 ساله گفت ترامپ باید بداند که روی آوردن طرف های درگیر در هر جنگی به تسلیحات هسته ای برای کل بشریت فاجعه به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه ای که روز چهارشنبه انجام داد گفت حتی روی آوردن به یک رویارویی نظامی محدود نیز می تواند یک اقدام خطرناک باشد که پیامدهای آن قابل کنترل نباشد.

ترامپ به تازگی تهدید کرده است که علیه سوریه دست به اقدام نظامی خواهد زد. بهانه ترامپ برای طرح این تهدید استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دومای سوریه بوده است. روسیه در واکنش به این تهدید ترامپ تصریح کرده است که چنین اقدامی می تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.

دونالد ترامپ پیشتر نیز تهدید کرده بود که به کره شمالی حمله خواهد کرد، اما اکنون می گوید که در نظر دارد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، دیدار و گفتگو کند. 

انتهای پیام/

جیمی کارتر درباره تبعات جنگ به ترامپ هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار