پیامبر اکرم(ص) نقطه براندازی استکبار از روی زمین است

امام جمعه مشهد گفت: وظیفه ما مسلمانان این است که مثل پیامبر خود در مقابل ظلم ایستادگی کنیم و معادلات دشمن را برهم بزنیم و هرگز اجازه ندهیم تا یک مشکل ما را از پا در بیاورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن تبریک عید مبعث و با اشاره به تقارن این عید بزرگ با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: گزارشی که فرمانده نیروی زمینی شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی معظم کل قوا داد مورد رضایت رهبری قرار گرفت و این افتخاربزرگی  برای خراسان رضوی می باشد .

 

وی با اشاره به این که مبعث سرآغاز رسالت پیامبر(ص)است،افزود:مهم ترین مسئله و هدف رسالت پیامبر(ص) استکبار ستیزی است و تعلیم و تربیت پیامبر(ص) به گونه ای است که مسلمانان هیچ کجا زیر بار ظلم نمی روند و امروزه استکبار جهانی نیز این مسئله را می داند که پیامبر اسلام(ص)نقطه براندازی استکبار از روی زمین است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که پیامبر اکرم (ص) در آن زمان استکبار را از میان برداشت گفت: وظیفه ما مسلمانان است که مثل پیامبر خود در مقابل ظلم ایستادگی کنیم و معادلات دشمن را برهم بزنیم و اجازه ندهیم تا یک مشکل ما را از پا در بیاورد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که چند روز اخیر نوسانات دلار سبب نارضایتی مردم شد، افزود: این نوسانات دلار همیشگی است اما قبل از تحریم ها دولت می توانست با عرضه کرن دلار بیشتر در بازار این نوسانات را مدیریت کند اما امروزه به دلیل تحریم ها ایران به منابع ارزی خود دسترسی ندارد .

 

وی با اشاره به این که قرار بود در جریان برجام این تحریم ها برداشته شود ، ادامه داد: متاسفانه این اتفاق نیفتاد پس حالا دولت باید تقاضی را در ارز کاهش و کنترل کند و این کار را می تواند با کاهش معاملات ارزی بزرگ انجام دهد .

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه مسئله کاهش ارزش پول ملی و نوسانات دلار را پیش بینی کرده بودند و برای این مشکل راه حل ارائه داده بودند گفت: در این برنامه تصویب شده بود که برای معاملات با کشور های خارجی از پول رایج در آن کشور و یا ریال ایران استفاده شود و متاسفانه این اتفاق نیفتاد ، اگر بانک مرکزی این کار را می کرد امروز دلار آمریکا در کشور ما هم چون خود این کشور ذلیل بود.

 

انتهای پیام// ز.ی

 

خطبه های نماز جمعه مشهد

 

برچسب ها: نمازجمعه ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.