رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشف و جمع‌آوری بیش از هزار قلم داروی دامی تاریخ گذشته و یافاقد مجوز در سال 96 در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  چهارلنگ  با اشاره به اهمیت نظارت دائم بر فعالیت داروخانه‌های دامپزشکی، تصریح کرد: از آنجا که رعایت نکردن موازین علمی، فنی و بهداشتی در عرضه و مصرف داروهای دامی و عدم رعایت اصول نسخه پیچی می‌تواند ضررهای جدی بر امر سلامت جامعه و اقتصاد کشور وارد کند، سعی شده همه داروخانه‌های دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی استان قرار گیرند.
وی در ادامه افزود: فروش داروهای تاریخ گذشته یا فاقد مجوز(قاچاق) و رعایت نکردن شرایط صحیح نگهداری داروها از عمده‌ترین تخلفاتی است که امکان وقوع آن در داروخانه‌ها به دقت مورد بررسی اکیپ‌های نظارتی و کارشناسان فنی دامپزشکی قرار می‌گیرد.
دکترعلی چهارلنگ خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز طی بازرسی‌های صورت گرفته بیش از هزار قلم داروی تاریخ گذشته یا فاقد مجوز به وزن بیش از یک تن ، کشف، ضبط و جهت معدوم سازی در حال انتقال به شرکت‌های متبوع به منظور معدوم سازی به روش‌های بهداشتی و زیست محیطی می‌باشد.
این مسئول با تأکید بر اهمیت ضابطه‌مند بودن ارائه و مصرف دارو در مورد دام و طیور، به دامداران خاطرنشان کرد: مشورت با دامپزشک دارای مجوز، تهیه دارو بر اساس نسخه و مصرف آن بر طبق دستورالعمل دقیق در کنار فعالیت اصولی داروخانه‌ها می‌تواند به تأمین سلامت سرمایه‌های دام و طیور استان به عنوان ذخایر غذایی و به طبع آن حفظ سلامت آحاد جامعه منجر شود و این مسأله، از هدف نظارت بر عملکرد داورخانه است.
انتهای پیام/غ

فروش داروهای تاریخ گذشته

برچسب ها: قاچاق ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.