باب کورکر: اگر برجام اصلاح نشود، ترامپ قطعاً در یک ماه آینده از آن خارج خواهد شد

رئیس کمیته روابط خارجی سنا تأکید کرد در صورتی که برجام اصلاح نشود، دونالد ترامپ بی‌شک در کمتر از یک ماه آینده آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد.

باب کورکر: اگر برجام اصلاح نشود، ترامپ قطعا در یک ماه آینده از آن خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی بیست، باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، تأکید کرد در صورتی که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) اصلاح نشود، دونالد ترامپ بی‌شک در کمتر از یک ماه آینده آمریکا را از این توافق خارج خواهد کرد.

کورکر امروز چهارشنبه در گفتگو با دیلی بیست، گفت: به نظرم بسیاری از نزدیکان ترامپ خواهان دستیابی به یک توافق تکمیلی در این باره هستند. معتقدم حصول چنین توافقی در کوتاه مدت و بلند مدت به نفع مردم ما باشد.

این در حالی است که سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی امروز پیش از این مصاحبه با دیلی بیست، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرده بود: فکر نمی کنم در این موضوع هیچ شکی وجود داشته باشد که ترامپ آمریکا را از توافق هسته ای ایران (و گروه 1+5) خارج خواهد کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا این اظهارات را در حالی بیان می کند که تنها چند هفته تا ضرب الاجل دوازدهم مه باقی مانده است. دولت آمریکا باید تا پیش از این تاریخ تصمیم خود را درباره باقی ماندن در این توافق یا خروج از آن اعلام کند.

دولت ترامپ طی ماه های گذشته تلاش کرده است تا آن‌دسته از شرکای اروپایی آمریکا را که از امضاکنندگان توافق سال 2015 (که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما به امضا رسید) هستند، به برگزاری مذاکرات مجدد هسته ای با ایران برای اصلاح برجام و اعمال شرایط سختگیرانه تر بر تهران، متقاعد کند. یکی از اعتراضات ترامپ به «بند غروب برجام» است، که بر اساس آن برخی محدودیت های اعمال شده بر برنامه های هسته ای ایران پس از تاریخ معینی خود به خود لغو می شوند.

گزارش دیلی بیست می افزاید اظهارات باب کورکر بیانگر آن است که مذاکرات میان آمریکا با کشورهای اروپایی امضاکننده برجام به خوبی پیش نمی رود. سناتور جمهوری خواه تنسی که قصد ندارد در انتخابات آتی سنا ( در سال جاری میلادی) نامزد شود، افزود هنوز امیدوار است این گفتگوها به نتیجه برسند؛ به ویژه آنکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قصد دارند در هفته های آتی از کاخ سفید دیدن کنند. با وجود این، کورکر افزود (در صورت شکست این مذاکرات) رئیس جمهور آمریکا از اینکه این کشور را از برجام خارج کند، ابایی ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات کورکر درباره احتمال خروج ترامپ از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران باید قدرت خود را به آمریکا نشان دهد و به آمریکا ثابت کند که هیچ چیز نیست و آمریکا هیچ کاری نمیتواند بکند حالا وقت جنگه وقت جنگ از وقت غذا خوردن واجب تره و عواقب نجنگیدن در وقت جنگ بسیار بدتر از مرگ است برجام کاری اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
به قول بابا پنجعلی پایتخت: الکی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
انشالله روزی ببینیم این کاخ سفید امریکا نابود شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
آقای باب کوکر برید بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
این فردخبیث چکاره برجام هست.؟؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
انشاالله زود خارج بشه .مرگ بر امریکای خائن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۳۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
برجام روآمریکایی هادرست کردن حالامیخوان ازش بیان بیرون .برجام سرانجامی نافرجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
خب بیاین بیرون. بچه می ترسونین؟!والله
Italy
ناشناس
۰۲:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
خوش آمد
Iran (Islamic Republic of)
میثم.م
۰۲:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
جوجه را آخر پاییز میشمارند؟به موقعش خودت و ترامپ و همه آمریکا روسیاه خواهید شد.
Iran (Islamic Republic of)
غفار******
۲۳:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
بی شک خروج ازبرجام تقدیرالهی است وماازآن استقبال میکنیم
دراین صورت ماهم شروع به غنی سازی20درصدمیکنیم وهمه آماده جنگ میشویم بی شک به یاری خدااسراییل دراین بین قربانی خواهدشدوحتی حیات آمریکاهم درمعرض خطرقرارخواهدگرفت وبی شک به یاری خداایران پیروزوشکست ناپذیراست*******آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند*******
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
ایران با این حرفها گول نمیخوره
هیچ چیزی دیگه امضا نمیکنیم
همین هست که هست اگه امریکا دوست نداره بیرون بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
هر چه زودتر خارج شوند تا کسی دل به امریکا خوش نکند
آخرین اخبار