حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی:

اسلام استکباری،همسو با منافع آمریکا است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در قم گفت:استکبار،اسلامی را مطرح می‌کند که با منافع آمریکا سازگار است.

استکبار اسلامی همسو با منافع آمریکا استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین  محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی که در سالن همایش قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: امام خمینی(ره) سال 42 در قم گفت که همه مشکلات کشورمان از آمریکا و اسرائیل است و نه شرق و نه غرب بلکه جمهوری اسلامی باید موردنظر باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر این نظریه که دیانت از سیاست جداست و اینکه دین اسلام نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد خط بطلان کشید، اگر در برابر سلطه گران ایستادگی کنیم سلطه از بین می‌رود و بر این اساس 40 سال در برابر آمریکا ایستادگی کرده و موفق بودیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: محققانی که قصد دارند در زمینه قرآن فعالیت‌های پژوهشی کنند باید ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آیات قرآنی را بررسی کرده و به نسل امروز و جامعه منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه استکباراسلامی را معرفی می کند با منافع آمریکا سازگار است، گفت: استکبار جهانی از رژیم اسرائیل حمایت کرده و برای وی حق قائل است، در قرآن کریم غاصب هیچ حقی ندارد و سرزمین فلسطین تنها برای مردم مظلوم این کشور است و رژیم صهیونیستی قانونی نیست.

وی با تأکید بر اینکه راه پیروزی مسلمانان ایمان و مقابله با ظلم است، اظهار داشت: انسان‌های با تقوا افرادی هستند که با طاغوت مبارزه کرده و در برابر ظلم سکوت نکنند، اینکه آمریکا و کشورهای غربی بدون مجوز مراکز قانونی، شبانه به مردم مظلوم سوریه حمله می‌کنند نشانه طاغوت و ظلم آن‌هاست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ایمان تنها و جهاد بی‌ایمان کفایت نمی‌کند و باید ایمان به رسول خدا و جهاد برای خدا موردتوجه باشد، اگر از سوریه و لبنان و عراق دفاع می‌کنیم بر اساس تکلیف شرعی است، چون خداوند به حمایت از مستضعفان و مظلومان تأکید کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی با بیان اینکه گفتمان قرآنی مبارزه با ظلم را مورد تأکید قرار داده است، عنوان کرد: نظام اسلامی و ایران اسلامی نیاز به توسعه‌طلبی ندارد اما وظیفه خود می‌داند از هر مظلومی در سراسر جهان به حمایت بپردازد.

وی گفت: امام خمینی(ره) راه را برای ما مشخص کرده است و باید بر اساس اسلام، قرآن و معارف الهی گام برداریم و ابعاد مختلف بر اساس آیات قرآنی در اختیار نسل جوان قرار بگیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به یکی از مصائب بزرگ بر امت اسلام ابراز کرد: مستکبران مطالعه کردند که چگونه بر کشورهای اسلامی سلطه پیدا کنند و برای رسیدن به نتیجه اقدامات فکری و فرهنگی و هم اقدامات عملی انجام دادند.

وی ادامه داد: توسط نخبگان خود برنامه‌ریزی کردند که اسلام را به‌صورت خصوصی دور از سیاست و مسائل اجتماعی به مردم معرفی کنند و در این راستا کتاب‌ها زیادی نوشتند و مقالات و مجلات زیادی منتشر کردند و در یک جمله همه‌جانبه با یک تبلیغات گسترده به این مسئله پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عنوان کرد: آن‌قدر به این مسئله پرداختند که برخی از بزرگان دین هم باور کردند که سیاست از دیانت جداست تا اینکه از شهر مقدس قم و حوزه علمیه قم مرد بزرگی همچون امام خمینی(ره) قیام کرد و فریاد زد و اسلام واقعی و حقیقی را به دنیا عرضه و معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه به شکر خدا با رهبری حکیمانه ایشان این انقلاب به پیروزی رسید، یادآور شد: با رهبری امام راحل نظام دینی در کشور ما به وجود آمد و نظام و قانون اساسی با الهام از معارف قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) نوشته و به آراء مردم گذاشته شد که به‌عنوان میثاق ملی و قانونی به تصویب رسید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: دشمنان قصد داشتند اسلام را به نماز و روزه و مسائل شخصی خلاصه کنند ولی امام راحل ابعاد سیاسی اسلام را به جهانیان معرفی کرد، استعمارگران اضافه بر اینکه سیاست را از دیانت جدا تأکید کردند که در شأن علمای دین نیست که در سیاست دخالت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می‌کردند این فکر را القا کنند که برای پیشرفت علمی و عملی باید از سر تا پا غربی بشویم به همین جهت افرادی را متناسب با تفکر خود در ایران و ترکیه و عربستان به قدرت رساندند.

انتهای پیام/ش

سخنان رئیس اوقاف کشور در همایش پژوهش‌های قرآنی در قم

برچسب ها: استکبار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار