معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در الویت است

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت:ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در اولویت و سیاست مسئولان استانی در رابطه با اعیاد شعبانیه است.

ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در الویت است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عالی پور،معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید از فرصت اندک باقی‌مانده تا نیمه شعبان تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم در استان دیده شود.

وی با تأکید بر اهمیت قانون مداری در برپایی مراسم‌های مذهبی و موکب‌های ویژه مراسم نیمه شعبان افزود: در برپایی مراسمات مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی باید تمام مقررات قانونی رعایت شده و از این منظر تخطی از مقررات اتفاق نیفتد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به مهم‌ترین نیازهای ایستگاه‌های صلواتی ویژه نیمه شعبان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: ایستگاه‌های صلواتی برای ادامه فعالیت‌های خود با نیازهای مختصری درزمینهٔ تأمین آب و برق نیازمند هستند.

عالی پور تقویت و حمایت از ایستگاه‌های صلواتی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: تقویت و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی اولویت و سیاست مسئولان استانی در رابطه با برپایی این ایستگاه‌ها در اعیاد ماه شعبان است.

وی با بیان ضرورت اطلاع‌رسانی از تصمیمات استانی در رابطه با مراسم نیمه شعبان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی نیمه شعبان و مسیر عبور و مرور و آخرین محدودیت‌های ترافیکی و مسائلی از این قبیل باید توسط کمیته اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بازدیدهای میدانی را لازمه شناخت درست از مشکلات و مسائل دانست و ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تا روز نیمه شعبان برای شناخت درست مشکلات کارهای میدانی انجام دهند.

عالی پور با تأکید بر اهمیت و ضرورت تشکیل کمیته‌های درمانی ویژه نیمه شعبان در استان قم ادامه داد: کمیته درمانی مشکلات و وظایف فروانی داشته که باید آمادگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: درزمینهٔ اطلاع‌رسانی آخرین نقشه‌های قم در اختیار مسافران ورودی به استان قرار گیرد، اوقاف باید در قبل و بعد از تمام ورودی‌های استان قم ستاد استقبال را داده و در این محدوده فعالیت‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با هشدار نسبت به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی بدون مجوز در اعیاد نیمه شعبان تأکید کرد: ایستگاه‌های غیرمجاز مشکلات درزمینهٔ امنیتی و عدم هماهنگی‌ها به وجود می‌آورند، باید در برابر برپایی این ایستگاه‌ها نیز دقت نظرهای لازم را داشت.

عالی پور تصریح کرد: ایستگاه گمشدگان و راهنمایی زائر باید در نقاط مختلف مسجد مقدس جمکران ایجادشده و به وظایف تعریف‌شده خود عمل کند، از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی و نهادهای مردمی در برپایی باشکوه مراسم نیمه شعبان باید بهترین نوع استفاده‌ها صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: باید مسیر اختصاصی ویژه برای نیروهای امدادی و درمانی ایجاد و در نظر گرفته شود، ارتباط دستگاه‌های استانی در نیمه شعبان باید به‌صورت روزانه ایجاد و به مشکلات پیرامونی در این زمینه رسیدگی شود.

انتهای پیام/ش

برگزاری جلسه ستاد تسهیلات زائران استانداری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار