تقویم انتخابات مجلس و شورای ولسوالی های افغانستان اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها که قرار است در ۲۸ میزان/ مهر سال روان خورشیدی برگزار شود را اعلام کرد.

تقویم انتخاباتی مجلس و شورای ولسوالی های افغانستان اعلام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تقویم انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها که قرار است در ۲۸ میزان/ مهر سال روان خورشیدی برگزار شود را اعلام کرد.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس این کمیسیون امروز (یکشنبه 2 ثور) به خبرنگاران در کابل گفت: بر اساس تقسیم اوقات زمانی انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها، ثبت نام نامزدهای مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها، ۵ جوزا/ خرداد آغاز می‌شود و تا ۲۲ جوزا/ خرداد ادامه می یابد.

صیاد افزود که بر اساس این تقویم، در ۱۹ عقرب/ آبان نتیجه ابتدایی و در ۲۹ قوس/ آذر نتیجه نهایی انتخابات مجلس نمایندگان اعلام خواهد شد.

وی افزود که نتیجه ابتدایی انتخابات شورای ولسوالی‌ها ۱۸ قوس/ آذر و نتیجه نهایی آن ۴ دلو/ بهمن سال جاری خورشیدی اعلام می‌شود.

صیاد اضافه کرد که پس از بررسی سندهای نامزدها و اعتراض‌ها در برابر فهرست ابتدایی نامزدهای مجلس نمایندگان و شورای ولسوال‌های، در تاریخ ۱۲ اسد/ مرداد فهرست نهایی نامزدها اعلام خواهد شد.

صیاد در مورد فهرست مراکز رای دهی گفت: فهرست نهایی مراکز رای‌دهی به خاطر مسائل امنیتی دو سرطان/ شهریور اعلام می‌شود.

بر ساس این تقویم انتخاباتی، دوره مبارزه‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس نمایندگان از ۵ میزان/ مهر و از نامزدهای شورای ولسوالی‌ها از ۱۱ میزان/ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۵ میزان/ مهر ادامه می یابد.

به گفته صیاد، دو روز پیش از برگزاری انتخابات، ۲۶ و ۲۷ میزان/ مهر دوره سکوت نامزدهای مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها خواهد بود و روز ۲۸ میزان/ مهر انتخابات برگزار خواهد شد.

بر اساس این تقویم، پس از جمع‌آوری و بررسی شکایت‌ها، نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان در ۲۹ قوس/ اذر و از انتخابات شورای ولسوالی‌ها در ۴ دلو/ بهمن اعلام خواهد شد.

این در حالی است که روند ثبت نام رای‌دهندگان از ۲۵ حمل/ فروردین آغاز شد و بر اساس این تقویم در دو مرحله تا ۲۲ جوزا/ خرداد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار