رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور در مشهد؛

١٥٠ میلیون دلار برای بیابان زدایی استان خوزستان اختصاص یافته است

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور گفت: در سال جارى ١٥٠ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای بیابان زدایی و تثبیت ریزگرد‌ها تصویب شده است که این مبلغ به استان خوزستان تعلق می‌گیرد.

١٥٠ میلیون دلار برای بیابان زدایی استان خوزستان اختصاص یافته استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛خلیل آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد افزود: از دیرباز بحث مبارزه با بیابان زدایی یکى أز وظایف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى بوده و هست، بویژه در تثبیت شن‌های روان ایران جزء کشور‌های پیشرو در جهان است.

وی گفت: در سال‌های اخیر بحث ریزگرد‌ها که هم منشأ داخلی و هم منشأ خارجی دارد موجبات و اسباب مشکلاتى برای کشور شده است که شاخص آن در سال ٩٥ در خوزستان بود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشورافزود: در سال جارى ٢٠٠ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بخش حفاظت از خاک، استفاده از پروژه‌های آبخیزدارى برای جلوگیری از هدر رفت آب، فرونشت آب به سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از سیل و نهایتأ پوشش گیاهی اختصاص یافته است که خراسان رضوى هم به اندازه وسعت جمعیتی از این بودجه بهره مند می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود ٢٠ هزار اصله نهال در سطح کشور کشت خواهیم کردى در صد بیان زدایی ٣٠ هزار هکتار تعهد داریم که باید محقق شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور گفت:در خصوص پرونده‌های تصرفات غیر قانونی در سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥ شاهد کاهش ٦ درصدی بودیم که این نشان می‌دهد که سازمان نگاه و توجه ویژه‌ای به این مهم دارد.

آقایی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى مجوز جذب ٥٤٤ نفر را از اداره سازمان استخدامی کشور گرفتیم که سهم خراسان رضوى از تعداد ٣٥ نفر است که بزودی از طریق روزنامه برای آزمون اطلاع رسانی می‌شود.

انتهایپیام//م.ا
 

نشست خبری معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.