حمایت از کالای ایرانی جشن استقلال اقتصادی است

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان گفت: بحث حمایت از کالای ایرانی بحث جشن استقلال اقتصادی است اما این مسئله مطرح است که، هر یک از آحاد جامعه چه نوع نگرشی نسبت به خود و جامعه دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رضا شاکری مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم روز قشر بسیج کارگران که در سالن اجتماعات سرای سالمندان سنندج برگزار شد، گفت: تمام زحمات و تلاش‌های کارگران در بخش‌های مختلف آحاد ملت را بهره‌مند می‌کند.

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان تصریح کرد: روز و هفته کارگر بهانه‌ای است که بتوان تلاش‌های کارگران را ارج بنهیم چرا که از تئوری‌های برجسته انقلاب اهمیت بلامذاکره بودن انقلاب اقتصادی است.

وی افزود: در اهمیت مساله روانی اجتماعی که در جوامع بشری وجود دارد سه مرحله را می‌توان به تصویر کشید که بعد اقتصادی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول 28 سال گذشته هر سال را با عنوانی نام‌گذاری کرده است، گفت: از سال 69 تا 77 مرحله خود تصویری است و آنچه در بعد اجتماعی و روانی تصویر می‌شود این است که هر یک از افراد جامعه چه تصویری از خود دارند.

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان گفت: بحث حمایت از کالای ایرانی بحث جشن استقلال اقتصادی است اما این مسائل مطرح است که، هر یک از آحاد جامعه چه نوع نگرشی نسبت به خود و جامعه دارند و آنچه در جامعه انجام می‌شود آیا مطابق معیارها است.

شاکری اضافه کرد: مرحله سوم مرحله خودشکوفایی است که از سال 87 شروع شده است و پایه‌های آن شامل نوآوری، جهاد اقتصادی، حماسه سیاسی و اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و در نهایت حمایت از کالای ایرانی است.

وی نیروی کار توانمند و فرهنگ تولید را از نیازهای ضروری در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: آنچه تولید می‌شود، باید با فرهنگ ما سنخیت داشته باشد تا در بازار تقاضا و مصرف را به دنبال داشته باشد.

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان اظهار کرد: توجه به این فاکتورها این است که هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی به تولید ملی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی با شعار نمی‌شود، گفت: تمام بخش‌ها باید در این راستا تلاش کنند و در این راستا نقش خود را به درستی ایفا کنند.

شاکری گفت: برای رونق اشتغال و تولید نظام تامین اجتماعی باید اصلاح شود و منابع کارگر و کارفرما را به درستی و به صورت همزمان ببیند.

وی با بیان اینکه برای تحقق این شعار آموزش مدارس و دانشگاه‌ها باید به سوی تولید هدایت شود و مهارت بر آموزش‌های نظری ترجیح داده شود، خاطرنشان کرد: خرید کالای خارجی یعنی پذیرایی از دشمن ما باید تعصب به این بخش را داشته باشیم.

مدیر مجتمع دخانیات استان کردستان در ادامه با توجه پیگیری‌هایی که از سال 83 تا به امروز انجام گرفته است، بستر بهره‌برداری از کارخانه سیگارسازی سقز فراهم شده است، گفت: بهره‌برداری از این واحد تولیدی زمینه اشتغال 100 نفر جویای کار به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم در سقز را فراهم می‌کند که امیدواریم همزمان با دهه فجر شاهد راه‌اندازی دوفاز از این واحد باشیم.

انتهای پیام/ د م

کارخانه سیگار سقز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.