دانش آموزان کردستانی از مراکز فنی وحرفه‌ای بازدید می‌کنند

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: دانش آموزان این استان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ترویج فرهنگ مهارت آموزی و شناساندن آموزش‌های مهارتی بازدید می‌کنند.

سیدجمیل احمدی رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان کردستان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغیه اشتغال از طرف مقام معظم رهبری که یکی از بند‌های ان توانمند سازی نیروی کار مورد نیاز بازار کار است جزو وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است.
وی به بازدید دانش اموزان سراسر کشور از مراکز اموزش فنی و حرفه اشاره کرد وافزود:این بازدید‌ها با هدف اشنایی دانش اموزان با بحث مهارت اموزی و اموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین تقویت روحیه کار افرینی و اشتغال در دانش اموزان که در انتخاب رشته با افق دید گسترده‌تر بتوانند در حوزه مهارت اموزی ورود پیدا کنند.
احمدی با بیان که یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بحث اشتغال است، گفت:دانش آموزانی که در این حوزه ادامه تحصیل می‌دهند قطعا ورود به بازار کار اسان‌تر و راحت‌تر است.
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت:دراین بازدید‌ها دانش آموزان می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را اموزش ببیند ومطمتنا در هدایت شغلی آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی گفت: در سطح استان کردستان ۱۲ مرکز اموزش فنی و حرفه‌ای در ۱۰ شهرستان فعالیت می‌کنند که در کلیه شهرستان‌ها هماهنگی لازم برای بازدید دانش اموزان انجام شده است.

گفتنی است، از یکم تا ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته معرفی مشاغل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

در سطح استان کردستان ۱۲ مرکز اموزش فنی و حرفه‌ای در ۱۰ شهرستان فعالیت می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.